Vedmaskiner, flishuggar

Det bästa jag sett!

17 inlägg 8250 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Det bästa jag sett!

Torparn79  
#50417
Magnus M skrev:
Ja kanske :???: . Men om man tittar på folk som kör engrepps hydraulklyv så står dom ofta med ena handen på kubben o slår till spaken med andra. Har sett en där handsken fastnade i kubben precis när den sprack, som tur var fick han lätt ur näven ur hansken.
Magnus M

morsan kan bara räkna till 9,5 sedan hon råkade ut för precis den typen av olycka...
men hon fick skylla sig själv sa hon, för hon höll på att klöv "kortkap"-spillbitar och la flera stycken på rad, det blev nå trassel och hon klämde av ena lillfingret.

den klyven är dessutom av den äldre varianten med låsläge på både tryck- och retursidan, jävligt bra om man håller på med grov ved. dock så sitter det en vajer nere vid marken som man sparkar till på så vänder kolven..

Trejon
Avatar Fallback

Re: Det bästa jag sett!

Yanmar 1502d  
#51456 Jag skaka hand igår med en lirare som tillverkar ved som näring. Hans hand såg inte ut som min. Undrar vad han använt för maskin. :sad:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).