Bilar

Vårtvätt av vintersmutsig bil

5 inlägg 3212 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vårtvätt av vintersmutsig bil

bgl  
#504152 Detta inlägg är inte någon produktplacering utan ett gott råd till forumkollegor.
Innan lunch tvättade jag en vinterskitig personbil och tömde den sista literflaskan med 'Prickbort'.
Ett bra medel, både vad jag tycker och vad som framkommit i tidningstester.
När jag kom in till lunch kollade jag priset på prickbort, minns att när jag köpte de nu förbrukade flaskorna varierade priset mycket.
Rusta visar sig ha ett erbjudande med 50% rabatt och säljer för 29,90kr/liter!



   TS
Avatar Fallback

Re: Vårtvätt av vintersmutsig bil

jannee  
#504179 Går också bra med diesel :grin: inte minst med HVO
Prickbort dödar gräset minst lika effektivt som diesel = troligtvis lika giftigt.

Avatar Fallback

Re: Vårtvätt av vintersmutsig bil

ÅsaNisse  
#504198 Jag använder ren diesel utan några tillsatser och sprayar lite dimma på bilen bara. Efter 2 min är det bara att svampa den med lite diesel i svampen och sedan spola med varmvatten så är den ren. Har kvar i min sprayflaska ( fd fönsterputs 0,5 l) sedan förra säsongen.

Avatar Fallback

Re: Vårtvätt av vintersmutsig bil

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#504220
ÅsaNisse skrev:Jag använder ren diesel utan några tillsatser och sprayar lite dimma på bilen bara. Efter 2 min är det bara att svampa den med lite diesel i svampen och sedan spola med varmvatten så är den ren. Har kvar i min sprayflaska ( fd fönsterputs 0,5 l) sedan förra säsongen.

Man kan väl inte gno på en skitig bil med en svamp utan att spola av den först :?:

Användarvisningsbild

Re: Vårtvätt av vintersmutsig bil

August18  
#504227 Man får tvätta först 👍

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).