Vedmaskiner, flishuggar

Pilkemaster Evo 36

26 inlägg 17627 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Pilkemaster Evo 36

Tosca  
#472011 Ja, att bara behöva rulla fram veden i samma nivå räcker långt, det är bättre ergonomi än att rulla dem på marken.

Trejon
Användarvisningsbild

Re: Pilkemaster Evo 36

Knegas  
#503939 Någon som har tips om vad problemet kan vara när klyven inte kommer upp i hastighet trots knappt något motstånd? Allt annat på maskinen verkar fungera som det ska. Känns som det behövs en justering på lämpligt ställe.

Avatar Fallback

Re: Pilkemaster Evo 36

Tosca  
#503940 Märker du någon skillnad i hastighet på de olika klyvlägena?
Spaken kanske inte går ända fram till snabbläget?
Skräp under?

Användarvisningsbild

Re: Pilkemaster Evo 36

Knegas  
#503945 Jag märker den växlar över till max tryck. Den orkar men går ännu långsammare. Jag har kollat efter skit men tycker det ser bra ut.

Avatar Fallback

Re: Pilkemaster Evo 36

Tosca  
#504077 Nån av pumparna kanske blivit dålig?
Hör med ÅF hur man kollar det.

Användarvisningsbild

Re: Pilkemaster Evo 36

Knegas  
#507375 Hittade problemet. Det var så enkelt som en justerskruv mellan spak och klyvfunktion. Sitter under elmotorn

Användarvisningsbild

Re: Pilkemaster Evo 36

Nor-forest  
#507376
Knegas skrev:Hittade problemet. Det var så enkelt som en justerskruv mellan spak och klyvfunktion. Sitter under elmotorn

Hvor stor sikring har du til maskinen, 16A eller 20A?

Användarvisningsbild

Re: Pilkemaster Evo 36

Knegas  
#507378 16 A. Fungerar bra. Automatsäkringen slår ut 1 gång av 20.

Användarvisningsbild

Re: Pilkemaster Evo 36

Nor-forest  
#507381
Knegas skrev:16 A. Fungerar bra. Automatsäkringen slår ut 1 gång av 20.

Takk for svar [emoji106]

Avatar Fallback

Re: Pilkemaster Evo 36

skogslaban  
#513898 Någon som har köpt till det hudrauliska stockbordet? Jag har gjort detta och har en EVO 36 tillverkad 2009 och har problem att få hydrauliken att fungera. Leverantören har skickat med en hög med kopplingar och slangar men får inte ihop det. Har en mailväxling med leverantören men tycker att det är dåligt av dem att inte ge en tydlig beskrivning hur det skall kopplas till min maskin, angav tillverkningsnumret när stockbordet beställdes

Avatar Fallback

Re: Pilkemaster Evo 36

salar  
#514457
Knegas skrev:Hittade problemet. Det var så enkelt som en justerskruv mellan spak och klyvfunktion. Sitter under elmotorn

Skulle du kunna fixa en bild vars justerskruven sitter?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).