Motorsåg och handhållet

Klyvkilar för klyvning av vresig ved

51 inlägg 42286 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Klyvkilar för klyvning av vresig ved

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503511 Det är någon slags plast. Lösa plastbitar går tydligen att beställa. https://www.odla.nu/shop/dampare-till-k ... b8QAvD_BwE
/Niklas

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Klyvkilar för klyvning av vresig ved

Hema  
#503551
Niking skrev:Dags för ett trådlyft.

Vad tror ni om dessa klyvkilar från Fiskars? Fick 40% rabatt på grund av utförsäljning.
/Niklas

Vilken butik? Har minst en sådan kil själv, men inte blivit av att jag användt den ännu. Gillar dock nylonhuvudet, men undrar hur många slag den tål. Ska gå att byta.

Användarvisningsbild

Re: Klyvkilar för klyvning av vresig ved

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503590
Hema skrev:
Niking skrev:Dags för ett trådlyft.

Vad tror ni om dessa klyvkilar från Fiskars? Fick 40% rabatt på grund av utförsäljning.
/Niklas

Vilken butik? Har minst en sådan kil själv, men inte blivit av att jag användt den ännu. Gillar dock nylonhuvudet, men undrar hur många slag den tål. Ska gå att byta.


Spets Järnhandel i Falköping. Deras två sista exemplar, som låg framme.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Klyvkilar för klyvning av vresig ved

Hema  
#503601 Oki doki.

Användarvisningsbild

Re: Klyvkilar för klyvning av vresig ved

totte  
#503674
Hema skrev:Gillar dock nylonhuvudet, men undrar hur många slag den tål. Ska gå att byta.


Men går det att få tag på? Eller är det som de där plast/gummihammarna med utbytbara slag. Har ännu aldrig sett utbytesslag till försäljning någon stans.

Användarvisningsbild

Re: Klyvkilar för klyvning av vresig ved

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503677
totte skrev:
Hema skrev:Gillar dock nylonhuvudet, men undrar hur många slag den tål. Ska gå att byta.


Men går det att få tag på? Eller är det som de där plast/gummihammarna med utbytbara slag. Har ännu aldrig sett utbytesslag till försäljning någon stans.


De finns ute på nätet.
/Niklas

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).