Skogsnyheter

LRF släpper makten om LRF Konsult

4 inlägg 3465 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

LRF släpper makten om LRF Konsult

Fredrik Reuter  
#503023 Lantbrukarnas Riksförbund släpper makten om ett av sina största bolag - LRF Konsult. Detta genom att sälja av 75% av aktierna till riskkapitalbolaget Altor.

Det är nästan så man känner historiens vingslag i denna affär. Det är lantbrukarnas egna företagsutvecklare sedan Hedenhös som nu släpps vidare till Altor. Men enligt LRF behövs detta göras. LRF Konsult verkar i en konkurrensutsatt bransch där det krävs muskler och pengar för att utvecklas i den riktning som behövs för att kanske på sikt överleva.

Altor har sedan tidigare ägande i bolag som Carnegie, C-tek, Ålö, Rossignol med flera.

Är du kund hos LRF Konsult?

I så fall, vad är dina tankar om detta? Bra eller dåligt eller kanske ingen skillnad alls?

https://www.lrfkonsult.se/om-lrf-konsul ... /var-agare



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: LRF släpper makten om LRF Konsult

Jolly  
#503059 Jag är kund. Vet inte vad jag tycker än. Det viktigaste är att man kan hålla rätt priser och ha en bra verksamhet.

Användarvisningsbild

Re: LRF släpper makten om LRF Konsult

gonzzos  
#503070 Kund sedan många år, så länge min nuvarande kontakt finns kvar kommer vi köpa tjänsterna av LRF men när hon försvinner så flyttar jag hela rubbet

Avatar Fallback

Re: LRF släpper makten om LRF Konsult

surjämten  
#503103 Kund sedan många år.
Mycket nöjd med vad jag får.
Förutom att jag får hjälp med bokslutet så inbjuds man till info om exempelvis "gården byter ägare"
eller info om rationaliseringsförvärv.
I december var det alkoholfritt julmingel.
Uppskattat !
Tror o hoppas att allt ska rulla på som nu.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).