SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Med skog och Malwa som livsstil

659 inlägg 150261 visningar 55 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

sundelius  
#502935 Vi har det bra ananders :-bd
Jag för min del gillar att vara lite asocial :roll:

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

Seb macahan  
#502948 Jag tror, är man så trevlig som Sundelius räcker det med o prata med sig själv för o få dagarna o gå! 😀

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

halvproffs  
#502955 Träffsäker beskrivning av Sudden!

Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503002
Seb macahan skrev:Jag tror, är man så trevlig som Sundelius räcker det med o prata med sig själv för o få dagarna o gå! 😀


Han har ju hunden att reda ut de svåra frågorna med.
Kom på mig själv att det är så jag gör när frun är på jobbet.

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

sundelius  
#503043 Se vad som dök upp idag :smile:

1520878924_img_20180312_120537_102.jpg


Surt som fan att blötsnön gör att jag inte tar mig upp till skogen. På onsdag ska det bli kallare så då hoppas jag på test :-bd

Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

swetrac  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503046 Visst är det underbart med prylar, Markus? 🙂 👍

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

sundelius  
#503049 Vi får se om vi klickar, i vilket fall som helst är det väldigt skoj att få testa. Blir ju en erfarenhet rikare vilket som
Föredömligt packat med manualer mm :-bd

Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

swetrac  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503053 Ingen press, det är intressant för också att få det testat om det är ngt vi skall erbjuda våra kunder! 👍

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

JohannesG  
#503079 Inte för att dra ner stämningen, men: För dig som vill ta vara på allt och få ut så mycket som möjligt är jag tveksam till om den passar dig. Går ju endast använda till ved och massaved. Timmer och Kubb måste kapas med såg, får inte klippas. Men hur som helst intressant att se ett aggregat på en Malwa.

Hjälper inte kedjorna i halkan? Antar att det är något annat som hindrar.

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

sundelius  
#503085 Sant men att ha stegmatare innebär ju inte att jag inte får starta motorsågen. Jag söker ett komplement, vill absolut inte bara sitta i hytten. Då hade jag gått direkt på skördare

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

sundelius  
#503087 Såg inte din fråga om halkan :oops:
Jag har en väldigt brant backe på grusvägen upp till min skog. Så det är King Caben som går bet just nu inte skotaren

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

JohannesG  
#503089 Ett alternativ skulle ju kunna vara att kvista trädet med stegmataren, men sedan aptera manuellt. Det görs ju på vissa ställen i världen...

Då förstår jag, vore ju märkligt om Malwa med kedjor inte tar sig upp, vore i så fall enormt brant. Du får köra ett varv med Malwan och sanda. :wink:

Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

Jole  
#503097 De finns ju de med såg istället för klipp. Giljotinen ser ut att vara bultad i botten på aggregatet så att byta till såg skulle väl inte vara omöjligt?

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

Vardon  
#503104 Modellen finns ju med såg. Men när folk kastar stegmatare på en får man inte vara kräsen :-)

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

Seb macahan  
#503113
Vardon skrev:Modellen finns ju med såg. Men när folk kastar stegmatare på en får man inte vara kräsen :-)


Nej instämmer till fullo. Man förstår att man har lite o jobba på sin karisma innan man är uppe i Sundelius-nivå. Jag fick vackert hosta upp 180´för min stegmatare medans andra får dom kastade på sig. Märkligt det där..... :grin:
För en del är livet en ständig nerförsbacke med bra valla, medans andra får knota i uppförslut i blötsnö med klister under sulorna. Olika faller livets lotter :wink:
Men tro inte att vi missunnar dig detta Sundelius, det ska bli roligt o läsa om dina tyckanden i frågan. Och ska man vara ärlig så är det nog bara ett Naarva man kan hänga på lite smidigt. Alla andra lösningar kräver lite mer permanent installation för bara prova.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).