SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Med skog och Malwa som livsstil

659 inlägg 150286 visningar 55 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

isteskog  
#502379 La in det på Självverksamma Skogsägare (fb) för filmen var så bra! Sundelius och Fredrik, Torbjörn ska ha beröm! Fler sådana reportage :-bd

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

Vedproducent  
#502387 Ser kanon ut :-bd Fint och trevligt reportage!

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

Seb macahan  
#502388 Bra repotage! Men med så mycket bra folk inblandat kunde man väl ana utgången :wink:
Det allra mest fantastiska i allt är enligt mig att Sundelius faktiskt gör det, han är "ledig" 4-5månader o jobbar i skogen. Att drömma om det, fundera o prata om det är en sak. Men att verkligen göra ser jag som beundransvärt! 🤗

Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

hfab  
#502389 Mycket trevlig film!

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

sundelius  
#502398 Tack för alla snälla kommentarer 🤗
(Ja förutom Landström då 😈 :wink: )

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

sundelius  
#502401
swetrac skrev:Härligt reportage Torbjörn och Fredrik! Känns också tryggt att ha Sundelius som kund, Malwan ser ut att ha det fint:-)
Vi bytte in ett Narva S23 i förra veckan så jag bjuder på en test så får du se om det är något som passar dig Markus :-bd
Mvh Magnus Wallin
Malwa Forest

1520580728_20180309_081746.jpg
1520580674_20180309_081729.jpg

:shock: Spännande

Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

80-90  
#502404 Jätte trevligt reportage 👍 hoppas ni kommer å göra mer av den typen 👍 100+ poäng på det

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

stegmaster  
#502433 Kan bara hålla med. Kanontrevligt. :-bd

Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#502494 Instämmer! Kul att se.
En uppdatering kanske när skithuset kommer på plats? :d
Gott att du är nöjd med Malwan.

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

sundelius  
#502499
DanK skrev:Instämmer! Kul att se.
En uppdatering kanske när skithuset kommer på plats? :d
Gott att du är nöjd med Malwan.

Skithuset blir i nästa säsong av såpan om mitt skogsliv, den färdigställer jag och sonen under sommaren. Allt beroende på när han har tid och lust.
Har lärt mig läxan på den äldre, tog mig aldrig tid att bygga med han då jag var för stressad av tillbyggnad och renoveringar hemma när han var liten. Följdaktligen är han totalt ointresserad idag och det är mitt fel :oops:

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

Seb macahan  
#502517
sundelius skrev:
DanK skrev:Instämmer! Kul att se.
En uppdatering kanske när skithuset kommer på plats? :d
Gott att du är nöjd med Malwan.

Skithuset blir i nästa säsong av såpan om mitt skogsliv, den färdigställer jag och sonen under sommaren. Allt beroende på när han har tid och lust.
Har lärt mig läxan på den äldre, tog mig aldrig tid att bygga med han då jag var för stressad av tillbyggnad och renoveringar hemma när han var liten. Följdaktligen är han totalt ointresserad idag och det är mitt fel :oops:


Gå inte omkring o klandra dig själv för det. Byggare blir man inte det är man, man har det i sig och är man den så kommer det fram ändå till slut. Kanske inte med en gång, o detta vet du igentligen. Fast du tror att det är lättast o ta på sig skulden själv. Är din äldsta son byggare och intresserad så kommer det när tiden är mogen. Och kanske inte nör du anar något och i helt andra sammanhang. Njut av att en av dem är intresserad så länge!

Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#502522 Flink gutt den där dalslänningen, och så tar han väl hand om hunden också. Funderar på att bygga något åt min jycke när hon växt till sig.
Mycket fint reportage gubbar, tackar så mycket.aa

Användarvisningsbild

Re: Med skog och Malwa som livsstil

sundelius  
#502529
isteskog skrev:La in det på Självverksamma Skogsägare (fb) för filmen var så bra! Sundelius och Fredrik, Torbjörn ska ha beröm! Fler sådana reportage :-bd

Är du snäll och accepterar William Sundelius så jag kan kika

Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

saekb  
#502570 Beträffande hundar i skogen: Har hört talas om olyckor. Min hund tycker det är för tråkigt när han följer med mig ut i skogen, när han förstår att det är skogsarbete som gäller. Han stannar en stund men sen vänder han tillbaka. När jag efter några timmar kommer hem igen ligger han på trappan och väntar på mig.

Avatar Fallback

Re: Med skog och Malwa som livsstil

mrvimek  
#502629 Hej ni får gärna gå med i gruppen Vi som kör miniskotare på Facebook och där är alla välkommen

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).