Öppna kategorin

vegeteriansk kupp i vasaloppet

27 inlägg 6623 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

vegeteriansk kupp i vasaloppet

Göt  
#501468 Nu har vegeterianerna gjort en kupp i vasaloppet, man kan just undra hur det känns för dom bönder som år efter år ställer upp för att ordna vasaloppet och som har vasaloppet rakt igenom sina gårdar https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalar ... -lasagne-2


Senast redigerad av Göt sön 04 mar 2018, 11:51, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: vegansk kupp i vasaloppet

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#501470 Undrar hur långt grönsakerna flygit för det är väl inte svenskodlat?

Användarvisningsbild

Re: vegansk kupp i vasaloppet

GMW10  
#501472 Rimmar bra med att ha Preem och Volvo som huvudsponsorer - samtidigt som man serverar veganskt med hänvisning till sin miljöpolicy

Avatar Fallback

Re: vegansk kupp i vasaloppet

Robertberg  
#501474 Vegetariskt, inte veganskt.

Sen anser jag att om man verkligen vill påverka och stärka svensk landsbygd och dess jordbruk, ska man upplysa om dess fördelar och lyfta fram den näringen.
Inte prata skit om hur andra väljer att äta sin mat.
Senast redigerad av Robertberg sön 04 mar 2018, 11:46, redigerad totalt 2 gånger.

Avatar Fallback

Re: vegeteriansk kupp i vasaloppet

isteskog  
#501477 Ska man dra det till ytterligheter så är det nog bäst att lägga ner Vasaloppet! Tänk vad mycket energi (fossil) det går åt att ställa iordning spåren både sommar och vintertid, alla transporter dit och under loppet. Vore bättre att skidåkarna åkte hemma i sin egen trakt än att färdas långt till Mora.






(Obs ironi) :lol:

Avatar Fallback

Re: vegeteriansk kupp i vasaloppet

Bosse1  
#501479 Sen har vi ju konstsnö,ishallar,varma bassänger inte såå klimatsmart.
Nää, det var bättre på stenåldern när man bada på sommarn och åkte skidor/skridskor på vintern :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: vegeteriansk kupp i vasaloppet

Göt  
#501482 Vasaloppets vd har kallat till ett möte med bönderna idag 🤗 :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: vegeteriansk kupp i vasaloppet

stegmaster  
#501487 Er vel bättre om folk inte rör sig alls, då jag hört att det "gassas" rett rejält när folk börjar vara fysiska. :wink:

Avatar Fallback

Re: vegeteriansk kupp i vasaloppet

tallen100  
#501489 Oj vad brakskitarna ska eka när det tar emot i uppför :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: vegeteriansk kupp i vasaloppet

Jolly  
#501492 Med uppvärmda tält, transporter av snö och material , samt resor för alla deltagare med funktionärer så är det ju knappast köttet som är problemet. Man blir ju deprimerad av sånt.
Även om jag inte själv kan äta kött så stödjer jag svensk köttproduktion!

Användarvisningsbild

Re: vegeteriansk kupp i vasaloppet

Göt  
#501573 Är livat i Dalarna nu fortsättning lär nog följa men det finns en dialog i alla fall http://www.dt.se/dalarna/kottfritt-vasa ... -upploppet

   TS
Användarvisningsbild

Re: vegeteriansk kupp i vasaloppet

totte  
#501671 Betalartikel tyvärr.

Användarvisningsbild

Re: vegeteriansk kupp i vasaloppet

Göt  
#501679 Är en ganska lång artikel där några av bönderna berättar att dom är mycket besvikna då vasaloppet går över deras marker bland annat start platsen i Berga som betas av kor och en annan mjölkbonde som bonde som får gården avstängd under både sommar och vinter. De har ställt upp mycket för vasaloppet, och nu gör dom så här. Bönderna tycker att människor får äta vad dom vill, men de har lagt ner otroligt mycket arbete på detta vasalopp i många år.

   TS
Användarvisningsbild

Re: vegeteriansk kupp i vasaloppet

Göt  
#501680 en debattartikel från jordbruksaktuellt i frågan http://www.ja.se/artikel/56528/debatt-f ... oppet.html

   TS
Avatar Fallback

Re: vegeteriansk kupp i vasaloppet

axwell  
#501687 Hoppas den inte är låst, det borde den inte vara.

http://www.atl.nu/lantbruk/lrf-vegetari ... 8-59510443

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).