Före och efter jobbet

Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

50 inlägg 13636 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49760 jodå , och visst f-n kan vi "såga" detta direkt .. men tänk på att producenterna i svt INTE ingår i Christina Stenbecks imperium , och därför kan betraktas som "fornminnen" kanske ? ... men för min del ser jag nog hellre på detta spektakel till storm .. än att se just allt annat SKIT på tv ..just typ : "bonde /skogsägare -söker fru /sex " ...o.s.v =)) =)) =)) =))

det finns ju alternativa kanaler för de som vill se realistiska bilder av riktiga och värre stormar /naturkatastrofer :ugeek:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

Skogshuggarn  
#49765
Christer j skrev:Gubben band ihop granarna med spännband för att stormsäkra dom,intressant metod. :surp:
.
'

Eeee,,,,"Många spännband blir det",,,,,,,,, =))

Lovande början iaf, men det tappade rejält med fart i del 2.
Inte ens Hirdvall´s medverkan orkade lyfta ("fult ord").

K*rringen som gnäller och gnyr i bakgrunden mellan/i filmsekvenserna gör inte saken bättre,,,, :-@

Användarvisningsbild

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49770 Bara kåta unga killar som riskerar livet för att få komma till...
nae men skämmt å sido.
Det är överdrivet en hel del.
Jag personligen var inte utanför huset på länge gudrun dygnet.
Själv så hade jag vid det tillfället halv annsikts förlamning så jag tänkte mer på den sketen än den där blåsten utanför. En av dom mest otrevligaste upplevelser jag varit med om.
Det ända jag kollade till i bland med ficklampa på var min verkstad som jag inte hade vid det tillfället byggt klart. Men den stod pall utan problem.

Användarvisningsbild

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49771
Skogshuggarn skrev:Lovande början iaf, men det tappade rejält med fart i del 2.
Inte ens Hirdvall´s medverkan orkade lyfta ("fult ord").

K*rringen som gnäller och gnyr i bakgrunden mellan/i filmsekvenserna gör inte saken bättre,,,, :-@


Man slipper ju i alla fall reklamen :grin:

Användarvisningsbild

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49774
kisaved skrev:ang . sitta i skogen när de blåser...

Här nere så villade en gubbe bort sig, han var väl ca 70 då, när de hittade han , ca 100m från huset, så undrade hur han överlevde (hunger osv).
Då sa han att han hade ju en läkerol att sutta på de då var inga problem.... :grin: :grin: :grin: :grin:


Hur gamal var han när han kom bort då? :grin:

Avatar Fallback

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50060 Kan bara konstatera att det finns skilnader mellan stadsbor (som producerat serien?) och landsbygdens befolkning. Stadsborna lever tydligen i en konstig föreställningsvärld när dom försöker återge hur landsbygdsbefolkningen tänker och verkar. Det sorgliga är att dessa förutfattade åsikter förstärks av något sådant här.

Hade landsbygdsfolk betett sig på detta vis så hade vi redan varit utdöda. Tänk bara att tämligen stora barn/ungdommar inte ens vet vad ett strömavbrott är. Måste vara riskabelt dåligt närminne.

Användarvisningsbild

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

Torparn79  
#50081 det är nog bara att inse att det inte skulle vara någon som tittade mer än 5 minuter om dom inte skulle dramatisera som dom har gjort...

vad jag vet så var det ju samma diskussioner om Hem till byn, det var ju inte verklighetstroget ansågs det.

sen är det nog jävligt svårt att lyckas få med både drama och verklighet på ett rättvist sätt.

Avatar Fallback

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50131 jah! fy f-n .. men inte mye o göra åt detta ? man får väl försöka "fixa" sista avsnittet , ..för på mån, kväll tröskar man E-4 från eskilstuna mot S-vall =)) =)) ...man vill ju se slutet på detta drama B-)

Användarvisningsbild

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50156 På ett sätt kan man förstå de stackars stadsborna utan insikt i lantliv, kolla bara hur de beskriver
livet i städer, knivar och pistoler ständigt & jämt, lika fel det.

Användarvisningsbild

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

totte  
#50159
Slurfi skrev:På ett sätt kan man förstå de stackars stadsborna utan insikt i lantliv, kolla bara hur de beskriver
livet i städer, knivar och pistoler ständigt & jämt, lika fel det.


Det ligger liksom i sakens natur, TV, film, tidingar, alla medier så fokuserar dom ju alltid på det som är lite dramatiskt, och måste väl göra det. Det var ett tag på 70-talet när det var rätt modernt med "diskbänksrealism" som det kallades. Dvs man skulle skildra "vanliga" människor i "vanlig" vardag. Var nog välment men det blev oftast förskräckligt tråkigt. Jag menar det är ju inte särskilt kul med en TV-serie där det inte händer nåt spännande, varken fysiskt eller psykologiskt.

Sen är det en helt annan sak att dom dussinregissörer/manusförfattare som oftast gör TV-serier inte är tillräckligt bra för att åtminstone göra det otroliga någorlunda trovärdigt. Det är ju det man upplever när man sett en riktigt bra film t ex, även om historien inte är särskilt rimlig så framstår det som om det vore verkligt och trovärdigt.

En sista reflektion är att man som yrkesvrksam sällan ser nåt som handlar om sitt eget yrke, där man inte stönar eller skrattar åt en massa dumheter. Gissa om jag hållit på att skratta på mig ibland åt diverse "datathrillers".

Avatar Fallback

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

dag-man  
#50193 påtal om stormar, men kanske skulle jobba i frankrike ett år efter skolan :?:

Användarvisningsbild

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50321 kollade just på sissta avsnittet av Stormen, och tyckte att det var lite väl overkligt när dom höll på att städa upp på vägen där. tror inte att halva byns befolkning skulle "städa" på samma ställe :roll:

jag listade ut ganska fort att gubben skulle försöka ta livet av sig, de syntes på honom. dock trodde ja att han skulle använda bössa...

Avatar Fallback

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50323 Trodde ochså man skulle höra en knall.

Denna serien tyckte inte jag va nån höjdare :roll:

Användarvisningsbild

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50335 Nån som funderat över var alla rotvältorna fanns? Det fanns ju en och den slog tillbaka utan att man kapat stammen.

Avatar Fallback

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

Jimmy_Nilsson  
#50338
th skrev:Nån som funderat över var alla rotvältorna fanns? Det fanns ju en och den slog tillbaka utan att man kapat stammen.

Haha reagerade också på detta :D Undrar om manusförfattaren varit i en stormskog? :P
Nej denna serien var ingen höjadare direkt

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).