Öppna kategorin

Alternativa fakta styr svanen märkningen

83 inlägg 14395 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Alternativa fakta styr svanen märkningen

longframe200  
#499951 "Peka ut var forskningsfusket finns istället för att komma med en massa insinuationer"

Jag kan peka i rätt riktning, men ut i från min erfarenhet tror inte det hjälper dig.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Alternativa fakta styr svanen märkningen

Lars Lundqvist SLU  
#499952 Ge nåt exempel.

Användarvisningsbild

Re: Alternativa fakta styr svanen märkningen

svampbob  
#499960
longframe200 skrev:"Peka ut var forskningsfusket finns istället för att komma med en massa insinuationer"

Jag kan peka i rätt riktning, men ut i från min erfarenhet tror inte det hjälper dig.


Ge dig ut. Skogen och studera naturen och ta till dig av det forskningen visar på. Svårare behöver det inte vara. Att sitta ensam på sin kammare och tycka att alla andra är dumma och har fel leder dig inte vidare.

Jag har läst lite vid SLU i Umeå och har haft Hagner som föreläsare och det bestående minnet är hans Zeppelinare som skulle skota ut virket. Jag tänkte då också att Mats kanske har något att komma med när det gäller hans naturkulturmetod men desto mer tid jag har tillbringat i skogen desto mer har jag insett att han var inne på ett villospår.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Alternativa fakta styr svanen märkningen

totte  
#499969
longframe200 skrev:"Peka ut var forskningsfusket finns istället för att komma med en massa insinuationer"

Jag kan peka i rätt riktning, men ut i från min erfarenhet tror inte det hjälper dig.


Det är ett bra exempel på din klena förmåga som debattör. Ett argument i en debatt använder man inte för att "hjälpa" andra debattörer, det gör man för att visa för åhörarna, läsarna i det här fallet, att man har något vägande att komma med.

Vill du bli tagen på allvar av de som läser den här tråden så måste du givetvis lägga fram hållbara underlag för dina påståenden. Om du, som du tidigare antytt, anser att det är meningslöst att debattera mot skogsfolket här på forumet så begriper jag inte varför du alls fortsätter.

Användarvisningsbild

Re: Alternativa fakta styr svanen märkningen

longframe200  
#500050
Lars Lundqvist SLU skrev:Ge nåt exempel.


Googla ”forskningsfusket” gör gärna om det på engelska för ytterligare träffar.

Användarvisningsbild

Re: Alternativa fakta styr svanen märkningen

Lars Lundqvist SLU  
#500052 Inga träffar om skog eller skogsbruk.
Kan du ge några exempel?

Användarvisningsbild

Re: Alternativa fakta styr svanen märkningen

longframe200  
#500059 Kan inte se jag skrivit något om forskningsfusk inom skogsbruksforskning, men nu när du tar upp det, forskningsfusket är reellt utbrett så varför skall den forskningen vara ett undantag.

Användarvisningsbild

Re: Alternativa fakta styr svanen märkningen

longframe200  
#500062 "Vill du bli tagen på allvar av de som läser den här tråden så måste du givetvis lägga fram hållbara underlag för dina påståenden."

"Om du, som du tidigare antytt, anser att det är meningslöst att debattera mot skogsfolket här på forumet så begriper jag inte varför du alls fortsätter."

Som jag sa tidigare tycker jag ni är roliga och intressanta att prata med. Fick lite oväntad tid över så jag kunde helt enkelt inte sluta :)

Att det är "meningslöst att debattera mot skogsfolket" kan jag inte påminna mig jag har skrivit.

Vilka påståenden tänker du på?

Avatar Fallback

Re: Alternativa fakta styr svanen märkningen

Brorsan  
#500064
longframe200 skrev:
Alla "lobbar" vi för vad vi tror på, och jag tror, som ni säkert har förstått nu på levande skog med stor artrikedom osv. Att göra det på ett forum vars förmodligen största delen av medlemmarna är skogsägare är nog ganska korkat, men ytterst lärorikt. Tack så mycket.

Nu ska jag nog göra lite inlägg bland mina ”jasägare” :)


Du har inte påstått att det är meningslöst men, som totte skriver, du har antytt det.

Användarvisningsbild

Re: Alternativa fakta styr svanen märkningen

totte  
#500074
longframe200 skrev:Alla "lobbar" vi för vad vi tror på, och jag tror, som ni säkert har förstått nu på levande skog med stor artrikedom osv. Att göra det på ett forum vars förmodligen största delen av medlemmarna är skogsägare är nog ganska korkat, men ytterst lärorikt. Tack så mycket.

Nu ska jag nog göra lite inlägg bland mina ”jasägare” :)


Ja det var väl främst det här jag tänkte på, men jag får väl revidera vad jag sa lite eftersom du ju faktiskt påstår att det är lärorikt, även om du uppenbarligen inte anser att det är nån större idé i övrigt att diskutera med skogsägare. Men vad du lär dig kan man ju fundera över, du verkar i varje fall inte ta till dig några som helst fakta som motsäger det du redan tror på.

Användarvisningsbild

Re: Alternativa fakta styr svanen märkningen

longframe200  
#500097
Brorsan skrev:
longframe200 skrev:
Alla "lobbar" vi för vad vi tror på, och jag tror, som ni säkert har förstått nu på levande skog med stor artrikedom osv. Att göra det på ett forum vars förmodligen största delen av medlemmarna är skogsägare är nog ganska korkat, men ytterst lärorikt. Tack så mycket.

Nu ska jag nog göra lite inlägg bland mina ”jasägare” :)


Du har inte påstått att det är meningslöst men, som totte skriver, du har antytt det.


Jag kanske var otydlig, men det jag "antyder" är att jag själv är korkad. lite som att stoppa huvudet i ett getingbo. förstår du? inget fel på getingarna alltså.

Användarvisningsbild

Re: Alternativa fakta styr svanen märkningen

longframe200  
#500099 "du verkar i varje fall inte ta till dig några som helst fakta som motsäger det du redan tror på."

Vilka fakta tänker du på då?

Användarvisningsbild

Re: Alternativa fakta styr svanen märkningen

longframe200  
#500129 "Det är ett bra exempel på din klena förmåga som debattör. Ett argument i en debatt använder man inte för att "hjälpa" andra debattörer, det gör man för att visa för åhörarna, läsarna i det här fallet, att man har något vägande att komma med."

Anledning till att jag skrev så är endast för att han och jag har varit i liknande situation i en tidigare tråd. Alltså inget debatt-trix från min sida.

Användarvisningsbild

Re: Alternativa fakta styr svanen märkningen

svampbob  
#500166
longframe200 skrev:
Brorsan skrev:
longframe200 skrev:
Alla "lobbar" vi för vad vi tror på, och jag tror, som ni säkert har förstått nu på levande skog med stor artrikedom osv. Att göra det på ett forum vars förmodligen största delen av medlemmarna är skogsägare är nog ganska korkat, men ytterst lärorikt. Tack så mycket.

Nu ska jag nog göra lite inlägg bland mina ”jasägare” :)


Du har inte påstått att det är meningslöst men, som totte skriver, du har antytt det.


Jag kanske var otydlig, men det jag "antyder" är att jag själv är korkad. lite som att stoppa huvudet i ett getingbo. förstår du? inget fel på getingarna alltså.


Du får nöja dig med att hålla till på Livets ords chatt där behöver du ingen fakta för att underbygga dina påståenden utan där räcker det med att tro.


Ännu ett exempel på genial argumentationsteknik iofs var du väl mer inne på att allt var lobbyisternas fel.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Alternativa fakta styr svanen märkningen

Sne4  
#500188
longframe200 skrev:Alla "lobbar" vi för vad vi tror på, och jag tror, som ni säkert har förstått nu på levande skog med stor artrikedom osv. Att göra det på ett forum vars förmodligen största delen av medlemmarna är skogsägare är nog ganska korkat, men ytterst lärorikt. Tack så mycket.

Nu ska jag nog göra lite inlägg bland mina ”jasägare” :)

Lite intresserat, om du vill "lobba" som du uttrycker det för levande skog, men inte hos skogsägarna, var hittar du då dina "jasägare"?
-hos några som inte äger skog men gillar desto mer att tycka saker om hur andra gör låter det som.
-Vad är det för subkultur(er) som åsyftas?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).