Sågverk (mindre)

Vilken typ av sten till spets-härdade tänder, bandsågverk.

35 inlägg 17608 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilken typ av sten till spets-härdade tänder, bandsågver

totte  
#499143 Det där ser imponerande ut :-bd . Hoppas nu att den funkar så bra som avsett.

Woodmizer sågverk
Användarvisningsbild

Re: Vilken typ av sten till spets-härdade tänder, bandsågver

longframe200  
#499176 Tack så mycket! Lite små justeringar så tror jag det ska fungera bra :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken typ av sten till spets-härdade tänder, bandsågver

Bosse1  
Användarvisningsbild

Re: Vilken typ av sten till spets-härdade tänder, bandsågver

longframe200  
#500698 Nu är maskinen testad, det fungerar över all förväntan. Skivan är inte balanserad, men vibrationen är minimal. Bandet jag slipade vart faktisk vassare efter slipning, bandet var nytt och oanvänd. Köpte det billigast jag kunde hitta. Bandet hade även olika mått mellan tänderna, förmodligen är inte skränkningen särskilt noggrant utförd. Vid provsågningen av sågverket (samma typ av band) vart det väldigt mycket "spår" i brädorna.

Nästa får bli en skränknings mackapär.


   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken typ av sten till spets-härdade tänder, bandsågver

totte  
#500989 Tagit bort inlägg som innehöll en Youtubefilm med klimathotsförnekaren Lars Bern. Gravt högerpopulistiska konspirationsteorier som innefattar att klimathotet är påhittat av FN m fl för att ta globalt herravälde är inget som vi vill ha på Skogsforum. Kan väl sen kvitta att det kom i en tråd om slipning av bandsågblad, när det nu är borttaget.

Det är inte första gången den här var uppe och resulterade då i den här skrivningen: totte - Moderatorloggen

Användarvisningsbild

Re: Vilken typ av sten till spets-härdade tänder, bandsågver

longframe200  
#501074 Tack för rättelsen. Här på skogsforum är det ni som bestämmer, och vill jag leka med er måste det ske enligt era regler så klart.

Jag tänkte inte politik vid tillfället, mera wisselblower. Politiker känns inte särskilt förtroendeingivande oberoende vilka partier eller dyl. de tillhör.

Som så många andra har han jobbat och vistas förhållandevis nära ”eliten” och följt deras vilja och order helt enkelt, för egen vinnings skuld. (vilket han delvis medger i intervjun)

Det han gör blir allt mer vanligare bland människor i samma situation, när man tex. blir ekonomisk oberoende, går i pension, byter jobb osv. väljer många av samvetsskäl att bli en så kallad wisselblower, alltså berätta vad de egentlige har vetat hela tiden, men inte har kunnat yttra något om utan risk för att förlora allt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken typ av sten till spets-härdade tänder, bandsågver

runejo  
#501091
totte skrev:Tagit bort inlägg som innehöll en Youtubefilm med klimathotsförnekaren Lars Bern. Gravt högerpopulistiska konspirationsteorier som innefattar att klimathotet är påhittat av FN m fl för att ta globalt herravälde är inget som vi vill ha på Skogsforum. Kan väl sen kvitta att det kom i en tråd om slipning av bandsågblad, när det nu är borttaget.

Det är inte första gången den här var uppe och resulterade då i den här skrivningen: totte - Moderatorloggen

Du tycker det är bättre att censurera sånt du inte tycker om istället för att låta folk bilda sin egen uppfattning?

Avatar Fallback

Re: Vilken typ av sten till spets-härdade tänder, bandsågver

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#501096 Klicka på länken till moderatorloggen istället för att skriva strunt.

Användarvisningsbild

Re: Vilken typ av sten till spets-härdade tänder, bandsågver

Erre  
#501115
runejo skrev:Du tycker det är bättre att censurera sånt du inte tycker om istället för att låta folk bilda sin egen uppfattning?

Som moderator agerar man i detta fall efter vad ägarna till forumet bestämt.
Vad som är okej att posta här.
Inget annat.

Användarvisningsbild

Re: Vilken typ av sten till spets-härdade tänder, bandsågver

totte  
#501127
runejo skrev:
totte skrev:Tagit bort inlägg som innehöll en Youtubefilm med klimathotsförnekaren Lars Bern. Gravt högerpopulistiska konspirationsteorier som innefattar att klimathotet är påhittat av FN m fl för att ta globalt herravälde är inget som vi vill ha på Skogsforum. Kan väl sen kvitta att det kom i en tråd om slipning av bandsågblad, när det nu är borttaget.

Det är inte första gången den här var uppe och resulterade då i den här skrivningen: totte - Moderatorloggen

Du tycker det är bättre att censurera sånt du inte tycker om istället för att låta folk bilda sin egen uppfattning?


Som Erre redan påpekat, det här handlar inte om vad jag tycker om. Det handlar om den av forumledningen bestämda policyn. Den innebär bl a att det här inte är ett allmänpolitiskt forum och inte en plattform för spridande av högerpopulism och konspirationsteorier.

Användarvisningsbild

Re: Vilken typ av sten till spets-härdade tänder, bandsågver

Kse  
#501171 Vi har haft den här diskussionen förr och lär ha den igen, forumets regler är ganska enkla.

ucp.php?mode=terms

Ibland blir det fel av bara farten, kanske dras man med i en diskussion och häver ur sig nått i stridens hetta, andra gånger kanske man inte ens vet att man begår ett regelbrott.
Såna gånger går vi moderatorer in och redigerar, meddelar skribenten om vad som redigerats och varför.

Upprepade regelbrott eller gånger då medlemmar medvetet söker sig till utkanterna av vad som är tillåtet enligt Skogsforums regler kan vi ta till hårdare medel.
En eller flera varningar som till slut leder till avstängning, tillfälligt eller permanent.
Vi har ett väldigt bra diskussionsklimat här på Skogsforum, detta tack vare våra regler och moderatorer som är på hugget.
Men framför allt på grund av er medlemmar som värnar om detta familjära klimat, största delen av alla redigeringar beror på anmälningar som kommer in från just er.

Nu tycker jag vi återgår till ämnet.

Användarvisningsbild

Re: Vilken typ av sten till spets-härdade tänder, bandsågver

totte  
#501240 Det senaste inlägget i tråden har tagits bort, se moderatorloggen: totte - Moderatorloggen

Användarvisningsbild

Re: Vilken typ av sten till spets-härdade tänder, bandsågver

longframe200  
#504189 Lätt att tillverka, enkel och funktionell. Om den noggrant kommer att "sätta" tänderna återstår att se.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken typ av sten till spets-härdade tänder, bandsågver

åberg  
#504664 Saknas bara en mätklocka så du ser hur mycket du skränker.

Användarvisningsbild

Re: Vilken typ av sten till spets-härdade tänder, bandsågver

longframe200  
#505267 :-bd

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).