đ€·ââïž Verkstan
Vad var det senaste ni byggde??
tor 08 feb 2018, 20:10#497006Undrar hur man skulle konstruera för 2st 20 liters dunkar med diesel?
đ€·ââïž
đ€·ââïž 
tor 08 feb 2018, 20:27#497012
Förslagsvis en bra tilltagen basplatta, 4 stabila och lagom höga yttervÀggar och ev. en mellanvÀgg (om de bÄda dunkarna nu ska sitta ihop pÄ samma platta). DÄ lÀr dunkarna inte vÀlta i första taget.
/Niklas
Göt skrev:Undrar hur man skulle konstruera för 2st 20 liters dunkar med diesel?đ€·ââïž
Förslagsvis en bra tilltagen basplatta, 4 stabila och lagom höga yttervÀggar och ev. en mellanvÀgg (om de bÄda dunkarna nu ska sitta ihop pÄ samma platta). DÄ lÀr dunkarna inte vÀlta i första taget.
/Niklas
/Niklas
tor 08 feb 2018, 21:59#497048
Det kan bli dyrt!
Jobbar inte du i byggsvÀngen, eller mins jag fel?
/Niklas
sundelius skrev:Ăr det bara att skicka pm med bestĂ€llningar dĂ„?
Det kan bli dyrt!
Jobbar inte du i byggsvÀngen, eller mins jag fel?/Niklas
/Niklas
fre 09 feb 2018, 14:40#497155
Ska du inte göra nÄn riskbedömning pÄ arbetsplatsen ocksÄ?
sundelius skrev:Tar tid med ritningar, kostnadskalkyler och hÄllfasthetsberÀkningar men pÄ en arbetsvecka sÄ kanske jag skulle lösa det![]()
fre 09 feb 2018, 15:36#497170
Riskbedömning i min egen verkstad? Det görs löpande under tillverkningens gÄng.
/Niklas
Äberg skrev:sundelius skrev:Tar tid med ritningar, kostnadskalkyler och hÄllfasthetsberÀkningar men pÄ en arbetsvecka sÄ kanske jag skulle lösa det![]()
Ska du inte göra nÄn riskbedömning pÄ arbetsplatsen ocksÄ? [emoji2]
Riskbedömning i min egen verkstad? Det görs löpande under tillverkningens gÄng.
/Niklas
/Niklas
fre 09 feb 2018, 18:20#497203
Glömde det
Ok, vi sÀger vÀl tvÄ veckor dÄ
Äberg skrev:sundelius skrev:Tar tid med ritningar, kostnadskalkyler och hÄllfasthetsberÀkningar men pÄ en arbetsvecka sÄ kanske jag skulle lösa det![]()
Glömde det
Snickare som fuskar i skogen ungefÀr 5 mÄnader om Äret.
fre 09 feb 2018, 18:57#497216Idag blev det ytterligare ett arbetspass i verkstan, vilket resulterade i ett miljöstÀll för bÄde den gamla och den nya kombidunken.
/Niklas
/Niklas
/Niklas
fre 09 feb 2018, 19:18#497224
Sen ska du vÀl ha nÄn rast oxÄ
sundelius skrev:Äberg skrev:sundelius skrev:Tar tid med ritningar, kostnadskalkyler och hÄllfasthetsberÀkningar men pÄ en arbetsvecka sÄ kanske jag skulle lösa det![]()
Glömde det![]()
Sen ska du vÀl ha nÄn rast oxÄ

Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).
đ€ du fĂ„r nog starta tillverkning och sĂ€lja dyrt ... Tack