Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Försäljningsstatistik från Ponsse

6 inlägg 3855 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Försäljningsstatistik från Ponsse

Fredrik Reuter  
#493604 Ponsse släpper försäljningsstatistik i videoform. Ingen dålig sådan heller.
Den trettontusende Ponssen har nu lämnat fabriken. Sedan starten 1970.

Man kan undra hur många av dessa 13.000 som fortfarande är i drift, vad tror du?





   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Försäljningsstatistik från Ponsse

Fredrik Reuter  
#495445 Jag såg att vi skrivit om att Ponsse gjort 12.000 skogsmaskiner 22 feb 2017 - Ponsse nr 12.000 blev en ScorpionKing till Frankrike
Det borde betyda att de nästan gjort 1.000 skogsmaskiner på ett år, typ 19 skogsmaskiner i veckan!

   TS
Avatar Fallback

Re: Försäljningsstatistik från Ponsse

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#495727 Respekt!
Morgan

Avatar Fallback

Re: Försäljningsstatistik från Ponsse

ulfgustav  
#495740 Även om Ponse är duktiga så känns 19 maskiner per vecka inte helt trovärdigt. Sedan var uppgifterna brister det är ju en annan sak

Avatar Fallback

Re: Försäljningsstatistik från Ponsse

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#496981
ulfgustav skrev:Även om Ponse är duktiga så känns 19 maskiner per vecka inte helt trovärdigt. Sedan var uppgifterna brister det är ju en annan sak

Varför skulle inte 19 maskiner i veckan vara trovärdigt?

Avatar Fallback

Re: Försäljningsstatistik från Ponsse

uffejohan  
#497025 75 procent av Ponsses produktion av skotare och skördare gick utanför Finland. Och det verkar vara en lönsam strategi. Under årets första nio månader ökade omsättningen med 14 procent och vinstmarginalen steg till 11,8 procent jämfört samma period föregående år.

I reda siffror var omsättning 3,8 miljarder kronor.
Ovanstående klippt ur ATL.
En omsättning på 3.8 Mdr verkar ju inte helt orimligt på 750 maskiner sett på en 9-månaders period. I omsättningen ligger säkert en hel del reservdelar och annan eftermarknad. Hursomhelst imponerande av vår finske maskintillverkare.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).