Traktorer och processorer

tapio stegmatare på minibrunett 678

22 inlägg 10747 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: tapio stegmatare på minibrunett 678

Sti L  
#484832 Har ingen stegmatare ennå, men funderer/drømmer. Har tenkt så: Enten Niab 5-15, Kesla vognmontert eller tapio kranhengd. Mitt fløde vet jeg ikke, bare trykket. Har en bok så det står kanskje der.
Blir det kranhengt så blir det å arbeide bakover da min kran sitter på bakvognen og rekkevidden framover er dårlig.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: tapio stegmatare på minibrunett 678

stenberg77  
#493922 Det här var riktigt inspirerande. Minibrunett verkar vara lagom stor maskin enligt mitt tycke. Jag blir sugen på ett liknande projekt. Har du hunnit använda den något mer nu? Några nya erfarenheter?

Avatar Fallback

Re: tapio stegmatare på minibrunett 678

Flax12  
#493970
20180126_211238.jpg

Är ju inte någon stegmatare på den här men den kan väl passa in i tråden?

Avatar Fallback

Re: tapio stegmatare på minibrunett 678

stenberg77  
#496235 köpte en 678 idag och naarva s23c står hemma och väntar. Det ska bli intressant och testa.

Användarvisningsbild

Re: tapio stegmatare på minibrunett 678

Andreas99  
#496239 Grattis. Ja det kommer säkert att fungera utmärkt. Jag skulle göra någon konstruktion så att man enkelt kan lyfta på och av lastredet och få fritt svängrum med aggregatet bakåt.

Avatar Fallback

Re: tapio stegmatare på minibrunett 678

källefall8  
#496301
stenberg77 skrev:köpte en 678 idag och naarva s23c står hemma och väntar. Det ska bli intressant och testa.

Användarvisningsbild

Re: tapio stegmatare på minibrunett 678

sundelius  
#496585
stenberg77 skrev:köpte en 678 idag och naarva s23c står hemma och väntar. Det ska bli intressant och testa.

Raskt marscherat, lycka till :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).