Socialt (mer om oss)

Tråden för oss cyklister

260 inlägg 80374 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Tråden för oss cyklister

Mickev  
#48804 Ahh... en trevlig GF dedär du har.

Men hallådär, har du varit här och cyklat utan att få sällskap, de måste vi ju ändra på ;) Alltid roligare om man är fler. Du får säga till nästa gång så ska iallafall jag göra dig sällskap. Det är lite lustigt, jag har nog aldrig lyckats cykla där ensam, varje gång man farit dit "oannonserat", typ efter jobbet några timmar eller så, så möter man alltid nån bekant där.

Tja, vi gör ju kanske inte sådär jättemycke reklam för oss om man säger så ;) Vi satsar istället på att försöka hålla bra standard på lederna så ev besökare ska känna sig nöjda. Men det ska ju kommas ihåg att det ligger ju inte massa pengar bakom bygget. De mesta kommer från sponsorer man tigger till sig och sedan ideelt arbete. Sedan har vi ju fördelen att vi som är där och jobbar har väldigt spridda yrken, lättare att få kontakter för sponsring då.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48826
Mickev skrev:Ahh... en trevlig GF dedär du har.

Men hallådär, har du varit här och cyklat utan att få sällskap, de måste vi ju ändra på ;) Alltid roligare om man är fler. Du får säga till nästa gång så ska iallafall jag göra dig sällskap. Det är lite lustigt, jag har nog aldrig lyckats cykla där ensam, varje gång man farit dit "oannonserat", typ efter jobbet några timmar eller så, så möter man alltid nån bekant där.

Tja, vi gör ju kanske inte sådär jättemycke reklam för oss om man säger så ;) Vi satsar istället på att försöka hålla bra standard på lederna så ev besökare ska känna sig nöjda. Men det ska ju kommas ihåg att det ligger ju inte massa pengar bakom bygget. De mesta kommer från sponsorer man tigger till sig och sedan ideelt arbete. Sedan har vi ju fördelen att vi som är där och jobbar har väldigt spridda yrken, lättare att få kontakter för sponsring då.


Jag är ledig rätt mycket och på veckorna så det är då jag varit ner, kanske mer fart på helgerna.
/H

Avatar Fallback

Re: Tråden för oss cyklister

Mickev  
#48827 Jo det är klart att de är i regel mer fart på helgerna men även på veckorna tycker jag det är nån nu och då som rullar runt där.
Föresten, vars bor du? (ume?)
Tycker mig känna igen ditt namn från happy nämligen... ;)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48831 Jo ume stämmer fint

Avatar Fallback

Re: Tråden för oss cyklister

nexon  
#49041
Axl skrev:Kul att det fanns fler cyklister här.Jag kör på en Azonic. Har mest blivit cykling i åre och gesunda men är sugen på att pröva vallåsen också. Hafjell utanför Lillehammer kan också rekomenderas.
P1010288.JPG


Åker ni skidor också?



Det är bara att hojta om du skall till vallåsen, jag kan guida dig. Det kommer förhoppningsvis byggas några fler slingor innan öppning i maj. Kanske inte samma längder som i gesunda eller åre, men slingorna är fina. Personalen som är där lyssnar på vad man säger om man har ngt att klaga på eller vill ändra ngt. Det är oftast gjort tills man kommer nästa gång. Skall ta och se till att få tummarna ur och lägga upp bild på mitt fordon. :ugeek:

Avatar Fallback

Re: Tråden för oss cyklister

nexon  
#49573 jaha.. här var det inte mycket fart. Har idag kommit över en roox rollercoaster kedjestyrare. Nostalgi. heheh.. :lol:

det är enligt mig den bästa styraren för kedja. hmm

Avatar Fallback

Re: Tråden för oss cyklister

Mickev  
#49581 Ooo, alltid roligt med gamla grejer. Du måste ju fixa bild åt oss nu förstår du va? ;)
Det är ingen här som vet av nån gammal dämpad framgaffel? Är på jakt efter 90talare.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tråden för oss cyklister

nexon  
#49635 nopp, har ingen dämpad gaffel liggandes men i kökslådan ligger det ett antal från 90 talet.. :lol:

vill själv ha tag i en monster T...... ingen som har en på lager. 😈

Avatar Fallback

Re: Tråden för oss cyklister

Mickev  
#49677 Haha, ja jag har gafflar i lådan också...
Det gjordes ju en del otroligt vackra gafflar på 90talet. Manitou har några sin är grymt vackra, frästa detaljer är ju helt underbart.

Tyvärr fortfarande ingen Monster T liggandes :sad:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49701 Har förvisso en gammal RS Judy XC från 1997 (tror jag), där elastomen är utbytt mot fjädrar.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Tråden för oss cyklister

Mickev  
#49732 Låter intressant niking. Ja PMar dig.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tråden för oss cyklister

nexon  
#51215 Nu har jag fått tag i en monster T... Så nu skall jag bara sälja min shiver istället.

Får förhoppningvis den på fredag.
:grin:

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51305 Här hittade jag en udda DH-cykel http://www.nyteknik.se/popular_teknik/t ... 518512.ece :ugeek:
Vad tror ni om denna renodlade DH?
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51403 Idag tog jag mig en liten cykeltur till Racerdepån för att hämta en sån här http://wheelfanatyk.blogspot.com/2008/0 ... -news.html lite drygt 6 mil t.o.r. och 3 lakan fattigare.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Tråden för oss cyklister

Mickev  
#51443 nexon: Så trevligt. Jag såg en annons på blocket för nån dag sen på en cykel som jag tror hade nån monster eller möjligen junior t gaffel. Hade meddelat dig om jag tänkt så långt då :oops:
Vad hade du tänkt dig för pris på shivern då?

Niking: Haha, nja alltså, inte skulle jag våga sätta eller ställa mig på en såndär hoj iallafall ;)
Sedär, nu ska du kolla ekerspänningen med moment.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).