Motorsåg och handhållet

Stihl bedrägeri försäljning igen...

278 inlägg 104032 visningar 40 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

valtra a 72  
#496155 https://www.tradera.com/item/301792/301 ... 1-motorsag Ny bild men samma annons och säljare.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#496156 Verkar ju med andra ord vara ganska medveten om att det är en kopia. Den är även köpt ny för 3 år sedan.. .

Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Vardon  
#496157 Fast bilden som visas nu känns väl ungefär som vilken google bild som helst... Och fler bilder kan mailas.

Vilket jag även bett om :)

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#496161 Om man vill se den gamla bilden igen kan man googla användarnamnet samt MS 441 så dyker bilden upp i bilsöksfunktionen.

[url]https://img.tradera.net/medium/042/265637042_71114a5d-c983-4d32-bd44-6dc339726a80.jpg
Senast redigerad av ocke mån 05 feb 2018, 15:00, redigerad totalt 4 gånger.

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

axwell  
#496170 Skumt med tradera, den här säljaren har betyget 4.9 av 5.0 möjliga. Det anger för mig ett visst förtroende som ju inte är värt ett skit för den som lägger bud i tro om att det är en riktig Stihlsåg.

Hur kan den här ha fått så högt betyg :?: :!:

Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Vardon  
#496175
axwell skrev:Skumt med tradera, den här säljaren har betyget 4.9 av 5.0 möjliga. Det anger för mig ett visst förtroende som ju inte är värt ett skit för den som lägger bud i tro om att det är en riktig Stihlsåg.

Hur kan den här ha fått så högt betyg :?: :!:


Han har sålt cirka 100 varor om året. Det behöver ju inte varit dåliga saker som sålts innan och snabba ärliga affärer. Då får man generellt sett höga omdömen. Detta kan sedan självklart utnyttjas för att senare göra bedrägerier eller försöka lura på någon en dålig produkt.

Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#496181 Denna sista ser faktiskt ut som den ska.

Lägg upp bilderna här om du får några Vardon.

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Astrix1  
#508364 Mmm
Senast redigerad av Astrix1 fre 20 dec 2019, 00:36, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Astrix1  
#567814 Mmmm
Senast redigerad av Astrix1 fre 20 dec 2019, 00:37, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Astrix1  
#567991 Mmm
Senast redigerad av Astrix1 fre 20 dec 2019, 00:37, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Astrix1  
#568222 Mmmmmmm
Senast redigerad av Astrix1 fre 20 dec 2019, 00:37, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#568229 Trist o se på när folk blir lurade...

Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Karin Malmberg  
#568233 Hej! Jag jobbar på Klaravik och såg diskussionen här i tråden, självklart ska det inte finnas kopior eller förfalskningar på Klaravik om det inte noga är utskrivet i underlaget. Kan ni berätta lite hur ser vi att det är en kopia i det här fallet? Ni kan gärna kontakta mig på karin.malmberg@klaravik.se. om ni inte vill svara i tråden. Tack för att ni håller ögonen öppna! 🌲

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#568234 Mejlade Stihl, kanske dom kan få bort den

Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#568237
Karin Malmberg skrev:Hej! Jag jobbar på Klaravik och såg diskussionen här i tråden, självklart ska det inte finnas kopior eller förfalskningar på Klaravik om det inte noga är utskrivet i underlaget. Kan ni berätta lite hur ser vi att det är en kopia i det här fallet? Ni kan gärna kontakta mig på karin.malmberg@klaravik.se.... om ni inte vill svara i tråden. Tack för att ni håller ögonen öppna! 🌲

Jag har mailat dig lite bilder och info.
Stihl Sverige är även duktiga på att hjälpa till.

https://www.stihl.se/viktig-information.aspx
https://www.stihl.se/varumaerkesfoerfal ... opior.aspx
https://www.google.com/search?q=Stihl+441&rlz=1C1CHBH_svSE759SE759&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjk4IjM_b3iAhUAAhAIHQvXDmoQ_AUIDigB&biw=1082&bih=644#imgrc=C8L-byd-SluZiM:

Kolla sprängskiss jag bifogat så ser du snart det är inte en del som är samma på dessa sågar.

Pris på MS-441 i begagnat bra skick kan vara upp till 4000. Listpris för den som nu heter MS-442 är runt 12000
Pris på en kina såg under 400, om den går. Nypros är kanske 5-700.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).