Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vimek, alstor eller Avesta miniskotare

38 inlägg 19089 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vimek, alstor eller Avesta miniskotare

urban1  
#491704 Satsa på vimek. Hytt med värme. Vi blir inte yngre

Avatar Fallback

Re: Vimek, alstor eller Avesta miniskotare

Jole  
#491938 Ni har helt rätt. Det är jag som far med osanning. Jag hade för mig att det var en av de stora skillnaderna mot 610 modellen att driften på 606 var hydraulisk on/off. Den verkar vara mekaniskt synkad med traktordelen.

Fel av mig. Jag gör ett tillägg i mitt tidigare inlägg.

Användarvisningsbild

Re: Vimek, alstor eller Avesta miniskotare

henrik_1  
#491965
urban1 skrev:Satsa på vimek. Hytt med värme. Vi blir inte yngre


Värme är inte dumt, blir lite roligare o jobba då..

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vimek, alstor eller Avesta miniskotare

paan14  
#492099 Jag kan tillägga att Vimek har strålande service när man får problem. Min primärvariator har pajat, beställt en ny. Har fått bra hjälp av Dick på Vimek. Reservdelspriserna känns inte orimliga, som på en stor maskin.

Avatar Fallback

Re: Vimek, alstor eller Avesta miniskotare

mrvimek  
#492127 Gå med i gruppen vi som köra miniskotare på Facebook . Magnus på Malwa har en valtra med huggarvagn för 900

Avatar Fallback

Re: Vimek, alstor eller Avesta miniskotare

mrvimek  
#492129
paan14 skrev:Jag kan tillägga att Vimek har strålande service när man får problem. Min primärvariator har pajat, beställt en ny. Har fått bra hjälp av Dick på Vimek. Reservdelspriserna känns inte orimliga, som på en stor maskin.
dom måste ha ändra för när ja ägde vimek så tog de flera veckor för att få en enkel reservdelar och nu ja kör Alstor så få ja delar dagen efter även om de är helg som kväll så får ja alltid hjälp

Användarvisningsbild

Re: Vimek, alstor eller Avesta miniskotare

svampbob  
#492130
paan14 skrev:Jag kan tillägga att Vimek har strålande service när man får problem. Min primärvariator har pajat, beställt en ny. Har fått bra hjälp av Dick på Vimek. Reservdelspriserna känns inte orimliga, som på en stor maskin.

Ja det funkar riktigt bra själv åker jag dit och handlar direkt av Dick och samtidigt tittar jag lite på maskinerna som håller på att montera.

Avatar Fallback

Re: Vimek, alstor eller Avesta miniskotare

Hema  
#492133 Verkar som om servicegraden ökar hos flera aktörer, vilket verkligen är goda nyheter. Win win för alla.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).