Små skogsmaskiner och övriga maskiner
Vimek, alstor eller Avesta miniskotare
sön 14 jan 2018, 08:38#491704Satsa på vimek. Hytt med värme. Vi blir inte yngre

mån 15 jan 2018, 16:48#491938Ni har helt rätt. Det är jag som far med osanning. Jag hade för mig att det var en av de stora skillnaderna mot 610 modellen att driften på 606 var hydraulisk on/off. Den verkar vara mekaniskt synkad med traktordelen.
Fel av mig. Jag gör ett tillägg i mitt tidigare inlägg.
Fel av mig. Jag gör ett tillägg i mitt tidigare inlägg.
//Joel - Månskensdräng och vetgirig vetare av oväsentligheter.
(Alstor 821, Volvo EC35c, Pilkemaster EVO36, Polaris diesel)
(Alstor 821, Volvo EC35c, Pilkemaster EVO36, Polaris diesel)
mån 15 jan 2018, 20:39#491965
Värme är inte dumt, blir lite roligare o jobba då..
urban1 skrev:Satsa på vimek. Hytt med värme. Vi blir inte yngre
Värme är inte dumt, blir lite roligare o jobba då..
Valtra A83 -13 Case Jx60 -12 Alstor 840 PRO -18 Yamaha Grizzly 700 -14 Volvo Ec27C -10
TS
tis 16 jan 2018, 18:17#492099Jag kan tillägga att Vimek har strålande service när man får problem. Min primärvariator har pajat, beställt en ny. Har fått bra hjälp av Dick på Vimek. Reservdelspriserna känns inte orimliga, som på en stor maskin.
tis 16 jan 2018, 20:27#492129 dom måste ha ändra för när ja ägde vimek så tog de flera veckor för att få en enkel reservdelar och nu ja kör Alstor så få ja delar dagen efter även om de är helg som kväll så får ja alltid hjälp
paan14 skrev:Jag kan tillägga att Vimek har strålande service när man får problem. Min primärvariator har pajat, beställt en ny. Har fått bra hjälp av Dick på Vimek. Reservdelspriserna känns inte orimliga, som på en stor maskin.
tis 16 jan 2018, 20:29#492130
Ja det funkar riktigt bra själv åker jag dit och handlar direkt av Dick och samtidigt tittar jag lite på maskinerna som håller på att montera.
paan14 skrev:Jag kan tillägga att Vimek har strålande service när man får problem. Min primärvariator har pajat, beställt en ny. Har fått bra hjälp av Dick på Vimek. Reservdelspriserna känns inte orimliga, som på en stor maskin.
Ja det funkar riktigt bra själv åker jag dit och handlar direkt av Dick och samtidigt tittar jag lite på maskinerna som håller på att montera.
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman
- Richard Feynman
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).