Verkstan
Vad var det senaste ni byggde??
sön 07 jan 2018, 15:47#490361Allt nytt, bänkskivan är granit

Re: Vad var det senaste ni byggde??
sön 07 jan 2018, 18:14#490401Är de frysdel bara i nederdelen på skåpen?
Köpte helt frysskåp o blev jätteförvånad hur tjocka väggarna var o hur mycket mindre den nya var mot den gamle
Köpte helt frysskåp o blev jätteförvånad hur tjocka väggarna var o hur mycket mindre den nya var mot den gamle
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
sön 07 jan 2018, 18:51#490413Både stilrent och bra finish erik_j
Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
sön 07 jan 2018, 21:13#490456
Bara frys i de nedre delarna
gnisten83 skrev:Är de frysdel bara i nederdelen på skåpen?
Bara frys i de nedre delarna
tor 11 jan 2018, 18:45#491179
En radiostyrd gas till den gamla valmeten. Kan man minska varvtalet när man inte ska köra hypron.
En radiostyrd gas till den gamla valmeten. Kan man minska varvtalet när man inte ska köra hypron.
Allt ovan är skrivet med reservation för eventuella tyckfel.
Ibland måste man tänka utanför boxern...
tor 11 jan 2018, 21:31#491209
Riktigt smart även det inte passar rakt av till det jag saknar.
Tilten på mitt grävaggregat går för långsamt och jag når bara handgasen, ratten och växelspaken när jag sitter bakåtvänd.
Litar inte på att en wire eller länk till bakre delen av traktorn blir tillräckligt funktionssäker.
Så något liknande med en elektromagnet kunde nog fungera, samtidigt lägger jag i så fall även in en funktion för bromsarna.
Vardon skrev:
Riktigt smart även det inte passar rakt av till det jag saknar.
Tilten på mitt grävaggregat går för långsamt och jag når bara handgasen, ratten och växelspaken när jag sitter bakåtvänd.
Litar inte på att en wire eller länk till bakre delen av traktorn blir tillräckligt funktionssäker.
Så något liknande med en elektromagnet kunde nog fungera, samtidigt lägger jag i så fall även in en funktion för bromsarna.
tor 11 jan 2018, 21:36#491211Det är ett elektriskt styrdon som drar vajern. Så det är nog ganska exakt ( som en hydraulcylinder fast utan olja)..
Att det blev vajer var för jag inte fick plats med styrdonet utan att bli av med bromsar och det är ju inte alltid man vill bromsa med frontlastaren.
Att det blev vajer var för jag inte fick plats med styrdonet utan att bli av med bromsar och det är ju inte alltid man vill bromsa med frontlastaren.
tor 11 jan 2018, 22:10#491220Som Hema säger,
Alt bomstöd/bomgaffel, men den sitter ju på stickan istället.
Kul att du uppfinner saker!
Känner igen problemet när man kör lite längre grot.
Alt bomstöd/bomgaffel, men den sitter ju på stickan istället.
Kul att du uppfinner saker!
Känner igen problemet när man kör lite längre grot.
Valmet 901/945 Husqvarna550xpg Röjsåg 535fbx 545fxt 535rxt
fre 12 jan 2018, 23:55#491481Nu har jagprovkört gasen och över förväntan. Ska justera ändläget så att max fjärrgas blir ungefär 1500 rpm, lämpligt för hypron.
Nu är ändläget fullgas, kan ju vara kul om nån annan kör traktorn iofs...
Framför alltför att jag blir så stressad om jag kopplar ett brytblock och traktorn står och brummar.
Räckvidden verkar vara längre än vajern.
Möjligen koplettera med knappar för lättare åtkomst med handskar men funkar över förväntan.
Nu är ändläget fullgas, kan ju vara kul om nån annan kör traktorn iofs...
Framför alltför att jag blir så stressad om jag kopplar ett brytblock och traktorn står och brummar.
Räckvidden verkar vara längre än vajern.
Möjligen koplettera med knappar för lättare åtkomst med handskar men funkar över förväntan.
lör 13 jan 2018, 01:28#491488Väl byggt!
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
lör 13 jan 2018, 17:16#491572Snyggt!
Jag beställde ett radiostyrt centrallås från Kina på ebay för något år sen för att bygga samma funktion. Tänkte låta en extra stoppklack vid insprutningspumpen aktiveras av en låsaktuator. Men det har inte blivit av än...
Jag beställde ett radiostyrt centrallås från Kina på ebay för något år sen för att bygga samma funktion. Tänkte låta en extra stoppklack vid insprutningspumpen aktiveras av en låsaktuator. Men det har inte blivit av än...
fre 02 feb 2018, 15:14#495473
Köpte en 120cm lång 40w LED-lampa från Clas Ohlson och satte den på
en uttjänt golvlampa, det blev riktigt bra som arbetsljus
när jag ska tapetsera och dona i ett äldre hus.
Fördelarna är ett jämnt ljus fördelat över hela höjden, ett bra ljus inte för vasst,
den tar bara 30cm diameter på golvet och är därför lättplacerad.
Enda förbättring jag kommer på just nu är om man skulle skaffa en till.
Köpte en 120cm lång 40w LED-lampa från Clas Ohlson och satte den på
en uttjänt golvlampa, det blev riktigt bra som arbetsljus
när jag ska tapetsera och dona i ett äldre hus.
Fördelarna är ett jämnt ljus fördelat över hela höjden, ett bra ljus inte för vasst,
den tar bara 30cm diameter på golvet och är därför lättplacerad.
Enda förbättring jag kommer på just nu är om man skulle skaffa en till.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar