Skogsekonomi

Fördubblat pris på skogen inom 5 år?

276 inlägg 97163 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fördubblat pris på skogen inom 5 år?

Fredrik Reuter  
#490905 Bump!
Denna tråd har precis fyllt 10 år - #tb10.

Nu var det ju femårsfokus i denna tråd, men hur tycker ni det utvecklats på 10 år?

Landshypotek Bank
Avatar Fallback

Re: Fördubblat pris på skogen inom 5 år?

tallen100  
#490911 :lol: :lol: :lol: Få se om zalman är lika träffsäker när det gäller elbilarna :d

Avatar Fallback

Re: Fördubblat pris på skogen inom 5 år?

jannee  
#490912 Är fortfarande och har alltid varit så att den som producerar, står för råvaran (bulken), är den som får minst även så inom jord och skogsnäringen.
M.a.o. gäller det att effektivisera men även förkorta på omloppstiden, kan du inte detta kommer nettot att fortsätta försämras. :mrgreen:
De som det går bättre är utan tvivel storförädlarna, typ Södra, Sydved men även de stora sågverken Vida, Stora Enso, Holmen osv.

Användarvisningsbild

Re: Fördubblat pris på skogen inom 5 år?

svampbob  
#490921 Nu finns det nog chans till att det blir en hyfsad prisutveckling på skogsråvaran. Jag vet att det är flera av förbrukarna som har börjat oroa sig för råvarubrist.

Avatar Fallback

Re: Fördubblat pris på skogen inom 5 år?

stektlök  
#490985 Jag tro bensinpriset hade varit 20-25 kr om 2010-2018 styrts av S och MP #:-s

Avatar Fallback

Re: Fördubblat pris på skogen inom 5 år?

axwell  
#490989
stektlök skrev:Jag tro bensinpriset hade varit 20-25 kr om 2010-2018 styrts av S och MP #:-s


Nja, alliansen är heller inte utan skuld när det gäller bensinpriset.

Med V och Mp ensamma i styret hade priset varit minst 40-50 kr/l :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).