Motorsåg och handhållet

Ny motorsåg från Husqvarna?

4 inlägg 2251 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ny motorsåg från Husqvarna?

HaLLa  
#490752 Husqvarna har tecknat ett avtal om lån från Nordic Investment Bank, NIB. Lånet är på motsvarande 1 miljard svenska kronor och ska användas till forskning och utveckling av nya produkter på Husqvarna under fram till år 2019.
Husqvarna har fokus på utveckling av batteridrivna redskap och robotar men även en ny generation av motorsågar för skogsbruket. Detta enl. Lantbruksnytt. Var nog dumt att köpa en ny 550XPG i december. Jag menar de lär ju behöva sälja en och annan såg/gräsklippare för att få tillbaka dessa pengar. Nog tur de inte bygger skördare. :lol:



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Ny motorsåg från Husqvarna?

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#490762 Tar vel ei stund før dei får noke fram endå, men dersom stihl lykkes med si 500i sag så er HVA nødt til å følga etter. Får berre håpa at dei ikkje går overende med ett sånt lån som da der.

Användarvisningsbild

Re: Ny motorsåg från Husqvarna?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#490797 Tar några år o få fram en ny generation som då ska ersätta 5 serien.
Dessa pengar är nog inte hela kostnaden.

Avatar Fallback

Re: Ny motorsåg från Husqvarna?

bgl  
#490802 Formuleringen av nyhetsartikeln knappast heltäckande.
Inget skrivs om detta gäller finansiering av utökad forskning eller om nuvarande kostnadsnivå för forskning och utveckling bra ska finansieras annorlunda. Bolagets kostnad för fou under 2016 var ca 1,2 miljader, dvs ungefär samma summa som detta lån.
Risken torde vara obefintlig att Husqvarna på bara något år skulle kunna ta fram nya, revolutionerande motorsågskonstruktioner som tvingar oss att kasta våra nuvarande sågar på soptippen!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).