Före och efter jobbet

Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

50 inlägg 13645 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48922 Ikväll är det Seriestart för "Stormen", Kl: 20:00 SVT1

Svensk dramaserie. Del 1 av 3: Lugnet före stormen. I samhället Eket är allt precis som vanligt då de mörka molnen tornar upp sig vid horisonten. Byborna sköter sin skog och sina vardagsbestyr, grannfejderna pågår sedan generationer och hemligheter hålls inom hemmets fyra väggar. När stormen några timmar senare drar in över byn ställs allt på sin spets, invånarna tvingas plötsligt tänka nytt och omvärdera gamla beslut i kampen för sin egen och sina näras överlevnad. I rollerna: Mona Malm, Ingvar Hirdwall, Lotta Tejle, Jacob Nordenson, Carina M Johansson, Anja Lundqvist, Robin Stegmar, Källa Bie, m.fl. Regi: Calle Östlund. Musik: Maia Hirasawa.
Även i SVT24 27/1, SVT1 28/1, SVT24 29/1 och SVT1 1/2. Sänds även i SVT HD
Textat sid. 199
BREDBILD

Läs mer här:
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp ... pos=lasMer



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48934 tackar så mycket, då blir det snart att sätta sig t rätta i soffan då. ska bli kul å se hur detta program är.

Användarvisningsbild

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

Christer j  
#48943 Gubben band ihop granarna med spännband för att stormsäkra dom,intressant metod. :surp:
Bra program annars,återstår att se hur det urartar sig.
Senast redigerad av Christer j mån 26 jan 2009, 21:08, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

Jasi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48944 Det var ingen vidare filmning, bara mörkt och svart.

Avatar Fallback

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48973 Ganska ok tycker jag, sedan är det detaljer man retar sig på.
Blir det något inslag med upprörda skogsägare som väntar på att just deras skog
ska upparbetas först?

Användarvisningsbild

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49013 i filmen så åskar det ju när stormen kommer och jag kommer inte ihåg någon åska i gudrun :-?

Användarvisningsbild

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

totte  
#49026 Det åskar väl nästan aldrig när det kommer en riktig storm i verkligheten. I film och på TV där åskar det nästan alltid när dom skall drämma till med oväder, det kallas dramaturgi :lol: Samma sak som att bilar alltid exploderar när dom välter 8)

Avatar Fallback

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

nexon  
#49037 såg programmet, det är inte efterapning av gudrun och per. De har bara givit inspiration till programmen. Men vad som slog mig är att är det ingen som lyssnar på radio och vädret. Även det underbara när det gäller svenska produktioner, dialekterna inom familjer och byar. Det är olika på alla... :lol:

Och nej det blixtrade inte när gudrun eller per kom.. Gudrun drabbade oss på en lördag/ söndag. I programmet sa de att det blir storm till helgen, men det är ju klart g och p var ju inspiration.

Användarvisningsbild

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49060 Spela roll, bara Källa Bie är med så är det bra.

Avatar Fallback

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

orre  
#49072
nexon skrev:såg programmet, det är inte efterapning av gudrun och per. De har bara givit inspiration till programmen. Men vad som slog mig är att är det ingen som lyssnar på radio och vädret. Även det underbara när det gäller svenska produktioner, dialekterna inom familjer och byar. Det är olika på alla... :lol:

Jag kommer ihåg när Ronja rövardotter gick på TV (ungefär år 2000)
Birk snackade STOCKHOLMSKA :lol:

Avatar Fallback

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

nexon  
#49073
orre skrev:
nexon skrev:såg programmet, det är inte efterapning av gudrun och per. De har bara givit inspiration till programmen. Men vad som slog mig är att är det ingen som lyssnar på radio och vädret. Även det underbara när det gäller svenska produktioner, dialekterna inom familjer och byar. Det är olika på alla... :lol:

Jag kommer ihåg när Ronja rövardotter gick på TV (ungefär år 2000)
Birk snackade STOCKHOLMSKA :lol:


Visst är det underbart. Kommer ihåg från tv serien 3 kronor, där var en familj där barnen pratade skånska men föräldrarna pratade stockholmska.. :lol:

Avatar Fallback

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

Jimmy_Nilsson  
#49118
Mowi skrev:i filmen så åskar det ju när stormen kommer och jag kommer inte ihåg någon åska i gudrun :-?

Nej dom enda blixtarna jag såg under Gudrun var från Elledningar. Bla från en högspänningsledning som blev kortsluten pga allt salt från vindarna :P

Men annars var det ju en helt okej serie. Kul det där med att försök säkra granarna med spännband. Det fick jag aldrig lära mig i skolan :lol:

Avatar Fallback

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49119 fick syn på detta program av en ren slump ...hade dock läst om denna tv-produktion tidigare :smile:
det är väl kanske så att , vid ett försök att återspegla saker som denna storm i efterhand ..så blir det nog allt annat än realistiskt ... men trots att jag missade halva programmet så kommer jag att se följande 2 delar .. och tycker ändå att detta är bättre än allt annat skit som sänd i tv :lol: :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49122http://media.svt.se/play/playprima/#
kan man se de i fall man missade första avsnittet i "hd" :)

Användarvisningsbild

Re: Seriestart "Stormen" på SVT 1 ikväll 20:00

kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49172 Detta hade ju varit något om det blir verklighet i Sverige :-)
http://www.atl.nu/Article.jsp?article=5 ... h%E5llning
"Skogens verkliga hjältar"

AX MEN :


   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).