Verkstan

Motorrenovering i bild

11 inlägg 9917 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Motorrenovering i bild

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#301266 Tycker detta var ganska kul faktiskt. Särskilt sista 5 sekunderna.





   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Motorrenovering i bild

totte  
#301301 Riktigt skoj var det, skickligt ihopredigerat!

Avatar Fallback

Re: Motorrenovering i bild

ÅsaNisse  
#301305 Det arbetstempot slår ju t.o m mitt. Lite jobbigt att vara som en klockmakare och få lite prylar över.

Avatar Fallback

Re: Motorrenovering i bild

jannee  
#301306 Verkligt dåligt, brukar själv få mycket mer över :lol:

Användarvisningsbild

Re: Motorrenovering i bild

totte  
#301354 Hade en moped i tonåren, den förökade sig troligtvis genom delning. Hade den fått ett par år till på sig hade den nog ynglat av sig en hel moped till.

Användarvisningsbild

Re: Motorrenovering i bild

machonisti  
#301358
totte skrev:Hade en moped i tonåren, den förökade sig troligtvis genom delning. Hade den fått ett par år till på sig hade den nog ynglat av sig en hel moped till.

Fanken! Vilka minnen du drar öppnar. Första cylinderbytet skedde i en sandhög på en gammal Sachs. Herregud vad trögtrampad den blev efter renoveringen (den har aldrig startad sen dess).

Användarvisningsbild

Re: Motorrenovering i bild

totte  
#301422
machonisti skrev:
totte skrev:Hade en moped i tonåren, den förökade sig troligtvis genom delning. Hade den fått ett par år till på sig hade den nog ynglat av sig en hel moped till.

Fanken! Vilka minnen du drar öppnar. Första cylinderbytet skedde i en sandhög på en gammal Sachs. Herregud vad trögtrampad den blev efter renoveringen (den har aldrig startad sen dess).


:lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Motorrenovering i bild

Kse  
#490624 Ibland kan man hitta gömda skatter här på Skogsforum, den här filmen har jag missat, riktigt häftig! :-bd

Avatar Fallback

Re: Motorrenovering i bild

tallen100  
#490626
machonisti skrev:Fanken! Vilka minnen du drar öppnar. Första cylinderbytet skedde i en sandhög på en gammal Sachs. Herregud vad trögtrampad den blev efter renoveringen (den har aldrig startad sen dess).

Det blev liksom grus i maskineriet :d

Avatar Fallback

Re: Motorrenovering i bild

MDin  
#490639 En ventil gick av och trillade ned i cylindern och slog hål i kolven. Opel Kapitän 1960.
Släppte ned framvagnen rev det som behövdes. Monterade ihop allt. Topplocket var det sista att montera.
Då såg jag ngt som inte stämde. En kolv satt bak o fram!!!!
Då, börja om från början. En svordom var helt rätt men det hjälpe inte. Så det var bara att skruva.....

Avatar Fallback

Re: Motorrenovering i bild

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#490648 Oj, många som lagt timmar på att skruva...även jag.
Lite off, men ändå.
Pressar bilen på motorvägen under semester utomlands, brakar till, kardanen slår nästan hål på kardantunneln, kardanen av där den var hemma skarvad (hmm), får lite hjälp av lokal befolkning med bogsering, verkstad svetsar kardanen, vid montering upptäcks att växellådan är sprucken på mitten, skuren!, bara köpa ny växellåda!
DYR semester[GRINNING FACE WITH SMILING EYES] och många erfarenheter rikare, ha ha...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).