Traktorer och processorer

Valtra N4 i skogen

83 inlägg 42114 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valtra N4 i skogen

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#470169 Jädrar var han kör, så fort har jag inte kört baklänges på väg ens :-BD

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valtra N4 i skogen

valtra121A  
#471051 Det krävs lite övning men sen känns det lika naturligt som att köra framåt.... Ja jobbar nog med twintrac halva min körtid på ca 1500 tim/år. Sparar både rygg och pengar....

Avatar Fallback

Re: Valtra N4 i skogen

källefall8  
#473174 Som att köra baklastaren ungefär.

Användarvisningsbild

Re: Valtra N4 i skogen

valtra_pwr  
#474358 Kjøpte en n174v med 650 og 540 hjul. blir trangt med kjettinger.

Användarvisningsbild

Re: Valtra N4 i skogen

JohannesG  
#487024 Har inte sett någon ploga med twintrac förut, men det verkar ju funka bra. Han kör inte direkt sakta heller. Gunde säger också att det är skillnad på styrningen på nya och gamla, det förklarar kanske varför gnisten83 inte vågat köra så fort bakåt.

Avatar Fallback

Re: Valtra N4 i skogen

matsr  
#490513 Att köra med twintrac i snöröjning är inget nytt det gjorde jag i 5 säsonger med en valtra 6350 -01 god sikt men man fick se upp vart framhjulen var i korsningar och kurvor då dom håller ut och inte genar som bakhjul när man kör framåt det som gjorde att det blev frontmonterat blad på nästa var att man inte fick med sig sandspridare

Användarvisningsbild

Re: Valtra N4 i skogen

stegmaster  
#490516 Leste i en traktortidning att det kommer x modeller(altså ramstyrning) i2018 på N134-174, så gissar dom kommer heta t eks,NX 134................................
Har ju varit lite tysst om detta med NX serie på den nya N4 serien.
Bra att dom inte slutat med detta igen.

Användarvisningsbild

Re: Valtra N4 i skogen

Aqualize  
#490518 De var ju på Agritechnica med den!
https://youtu.be/a0uciriV890?t=1m48s

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).