Skördare

Krankörning på högväxel, 1270B

6 inlägg 2391 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Krankörning på högväxel, 1270B

Mahg  
#48722 Jag har ibland behov att köra kran och aggregat när maskinen går på högväxel, är det någon som lurat TMC:n på den punkten?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Krankörning på högväxel, 1270B

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48742 På 1470n kan du dricka in kranknappen sen du börjat köra framåt på högväxeln. Då blir den aktiverad.

Avatar Fallback

Re: Krankörning på högväxel, 1270B

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48744 På B-n så måste du in i serviceläget (kräver servicetekniker från Deere),där finns en ruta som ska ikryssas men vi fick inte våran tekniker att göra det,påstods va nå säkerhetsgrej,men idag så kan du köra kran på högväxel på D-modellerna så kanske dom ändrat sej så försök tala med en servicekille o försök få han å ändra åt dej :lol:

Avatar Fallback

Re: Krankörning på högväxel, 1270B

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48762 När vi fick vår 1270B så ändrade serviceteknikern det de första han gjorde, löjligt var hans kommentar om den inställningen, ändering gör du som föregående talare via TMC:n i serviceläge, alltså inget du kan göra själv utan en teknikers hjälp.

Användarvisningsbild

Re: Krankörning på högväxel, 1270B

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48784 Detta låter spännande.. Jag kollade detta nån gång för snart 6 år sen, när jag köpte åbäket, men enl LEmaskin i Mariestad, så vare nästan omöjligt, krångel med H/Lgivare som skulle behöva kortslutas, etc etc. men sen kollade jag inte mer.
Jag vill ju oxo köra kran på Hväxel. Men i vilket serviceläge kommer man åt det??
I det läget jag "kommit på" hittar jag det inte.

Hur många olika nivåer kan man gå in på i TMC?? Vilka koder gäller? Jag har bara 229, som funkar för att tex. stänga av larm för låg oljenivå, om man kört en slang, o vet att man ska ut till väg.. Blir ju sånt liv annars.

Avatar Fallback

Re: Krankörning på högväxel, 1270B

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48788 Det är en 4-siffrig kod som ändrar för var gång,Deere teknikerna har ett program i telefonerna som dom använder.Dom knackar in den kod som visas o får i svar en ny kod som ska knappas in.Det hjälper inte att man kikar över axeln på teknikern när han är ute eftersom det är en ny som ska användas nästa gång 8)
I serviceläget kan man ställa om alla dragkurvor etc så man bör nog veta vad man gör när man går in dit

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).