Socialt (mer om oss)

Tjejer i skogen?

134 inlägg 42613 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Skotartjejen  
#22342 Hör´ni jag tror faktiskt det löser sig naturlig om det blir fler tjejer inom skogen. För jag vet att det lockar mer med det som man inte är van vid till vardag´s :D . Och jag kan lova att det är inte bara killar som spanar in det andra könet :lol: 8) .

   TS
Elmia
Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28240
Skogstjej skrev:
Jobbade inom vården i 13 år, tröttnade, ville hitta på något nytt. Surfade runt lite, fann en skogsutbildning och tyckte det verkade roligt och intressant. Sökte. Kom in :D . Noll kunskap från början men gav mig attans på att jag SKULLE fixa det. Å det gjorde jag :D .
Kört både Buffalo och Elephant samt Valmet 901 och 840. Körde även TJ 1110 ett tag. Funderar på att köra lite i Norge, skulle vara kul att se hur det fungerar "utomlands" :) .


Hej! Sambon undrar vad var det för skogsutbildning du gick? Trivs du fortfarande med att jobba i skogen?

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28255
Skotartjejen skrev:Hör´ni jag tror faktiskt det löser sig naturlig om det blir fler tjejer inom skogen. För jag vet att det lockar mer med det som man inte är van vid till vardag´s :D . Och jag kan lova att det är inte bara killar som spanar in det andra könet :lol: 8) .


herrejisstanes! vad du är på då 8) :wink: vi får reda ut saken med "husbonn" som vanligt :lol: :lol: :wink:

Användarvisningsbild
Skogstjej  
#28256
Palms skrev:
Skogstjej skrev:
Jobbade inom vården i 13 år, tröttnade, ville hitta på något nytt. Surfade runt lite, fann en skogsutbildning och tyckte det verkade roligt och intressant. Sökte. Kom in :D . Noll kunskap från början men gav mig attans på att jag SKULLE fixa det. Å det gjorde jag :D .
Kört både Buffalo och Elephant samt Valmet 901 och 840. Körde även TJ 1110 ett tag. Funderar på att köra lite i Norge, skulle vara kul att se hur det fungerar "utomlands" :) .


Hej! Sambon undrar vad var det för skogsutbildning du gick? Trivs du fortfarande med att jobba i skogen?


Oj.. förlåt att jag inte svarat på typ 1 månad :oops: . Har inte fått något mail om att jag fått ett inlägg 😡
Jag gick en 1-årig utbildning som fokuserade på maskinkörning + Grönt Kort. Å ja, jag trivs med jobbet än. Börjar slita lite att man måste vara så på hela tiden för att få jobba men jag hoppas att det "släpper" någon dag. Orkar nog kämpa ett litet tag till :) . Skam den som ger sig!

Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28282 Nej då, jag skrev inlägget igår! :lol:
Men då finns det iaf en ettårig KY utbildning att gå om man vill skola sig till skotarförare, bra att veta!
Får se om hon nappar efter att ha kollat på videor med fastkörningar, hehe..

Användarvisningsbild
Skogstjej  
#28288
Palms skrev:Nej då, jag skrev inlägget igår! :lol:
Men då finns det iaf en ettårig KY utbildning att gå om man vill skola sig till skotarförare, bra att veta!
Får se om hon nappar efter att ha kollat på videor med fastkörningar, hehe..


Hehe... datumet jag kollade på var när du blev medlem! My mistake 8) . Ja, visa henne filmerna, önskar någon hade visat mig dem.. :| :wink:. Har säkerligen tjatats till döds men vi behöver bli fler brudar i skogen så pusha på henne! Å har hon några frågor eller funderingar är det bara att skicka ett PM så kanske jag kan hjälpa till :).

Användarvisningsbild

Re: Tjejer i skogen?

skogsrået  
#48489 Ville bara passa på att säga Hej...inte så många kvinnor här på forumet som jobbar som maskinförare.. kul se att man inte är helt ensam!!! :grin:

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48557
skogsrået skrev:Ville bara passa på att säga Hej...inte så många kvinnor här på forumet som jobbar som maskinförare.. kul se att man inte är helt ensam!!! :grin:


nejdå! du är definift inte ensam :smile: , åtminstånde inte om vi snackar skickliga piloter på timmerbilar :lol: :lol: , och det finns andra tjejer som kör skördare dagligen :lol: :lol: .. men det får bli din uppgift att lösa identiteter 8)

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

Mickev  
#48569 Lite som man hade å göra en lördamorgon så läste jag genom forumet lite och hittade denhär tråden.

Kan igentligen bara hålla med dom andra, det är roligt att det blir fler tjejer i skogen. Är ju bara fåfängt att tro att dom skulle vara sämre än killar (som tyvärr vissa i branchen verkar gå på). Men visst måste det ha blivit betydligt fler tjejer i skogen bara under som senaste årena? Det är bara att hoppas på den utvecklingen framöver också för de skulle branchen må bra av.

ang de som spindeln sa om tjejer i s-vall så kan jag bara instämma. Var ner och "gästkörde" (kör timmerbil alltså) i S-vall en vecka före jul och blev överaskad av att det var så många tjejer som körde timmerbilar där nere, kul. Här uppe är det väldigt sällan man ser nån tjej i timmerbilar. :sad:

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

grotförare  
#48570 kan bara hålla med alla dom andra jag med att de skulle va kul om de fanns lite mer tjejer inom den här branchen!

kul å höra att de börjar bli lite tjejer inom transport sektorn också. där tycker jag att man kan se tjejer rätt ofta som rattar dom stora bilarna med bravur :smile:

vi skulle slå ett slag för mer tjejer inom denna bransch!
hoppas man ser mer tjejer som spakar skotare/skördare i framtiden :smile:

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

DunderBabe  
#48596
skogsrået skrev:Ville bara passa på att säga Hej...inte så många kvinnor här på forumet som jobbar som maskinförare.. kul se att man inte är helt ensam!!! :grin:


Hejdu :smile: du e inte ensam iaf :smile: Kul att vi blir fler å fler :grin:

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

Axl  
#48622 http://www.smsk.slu.se/kalender09/Skogs ... 4_Webb.pdf

det är fler tjejer på gång... just dom här hamnar väl inte i maskin men ändå...

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48653 Går det att beställa en sådan kalnder, försöker få döttrarna lite intresserade...

Användarvisningsbild

Re: Tjejer i skogen?

Thunborg  
#48659
Mangan skrev:Går det att beställa en sådan kalnder, försöker få döttrarna lite intresserade...


Jag kan fixa en från Hjortkvarns Energi & Skogstransporter, HESAB och skicka till dig Mangan :lol: Men den skall du nog behålla själv, den lockar till annat :oops:

Kunde inte låta bli , fina brudar iallafall =p~ =p~ =p~ :)) :)) :)) :))

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

Axl  
#48660 Anna-Stina.Karlsson@smsk.slu.se skicka ett mail till den här adressen så tror jag inte det är några problem.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).