Bilar

Nissan king CAB Navara d22 2,5d (76kw) 2001 problem med att

25 inlägg 42574 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nissan king CAB Navara d22 2,5d (76kw) 2001 problem med

axwell  
#452467
tallen100 skrev:Det är härligt med elektronik :grin:


Ja mera el i bilarna, ja elbilarna har kommit för att stanna när det inte passar. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Nissan king CAB Navara d22 2,5d (76kw) 2001 problem med

Hakentorp  
#452506 Hade en navara som gick dåligt och inget laddtryck på enbart 4ans växel. Men tryckte jag växelspaken mot mig så gick han normalt. Sitter visst nån givare där nere vid spaken. Sen ett tag efter började han gå dåligt på alla växlar visade sig vara styrboxen som brunnit upp.

Avatar Fallback

Re: Nissan king CAB Navara d22 2,5d (76kw) 2001 problem med

505mowi  
#475743 Bytte noll positions givare uppe på växellådans högar sida, kraften på 3 o 4 växel kom tillbaka. D22 2004.

Användarvisningsbild

Re: Nissan king CAB Navara d22 2,5d (76kw) 2001 problem med

anersimyra  
#476415 Jaha..då har jag åkt med kamratens Ford ranger 2013 med manuell låda. Det är samma jävla fel på den som på min, trots att bilen indikerar urkopplad antispinn så ligger funktionen kvar och omöjliggör att ta sig fram på halt underlag. Fina bilar de där jävla sydafrikabyggena.. :-bd :ymparty:

Avatar Fallback

Re: Nissan king CAB Navara d22 2,5d (76kw) 2001 problem med

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#476483 Det är inte så att det bara är möjligt att koppla ur antisladd? Att antispinn ligger kvar?
Har kört bilar där bara antingen det ena eller det andra går att koppla ur...

Användarvisningsbild

Re: Nissan king CAB Navara d22 2,5d (76kw) 2001 problem med

Olofzzon  
#481853 Intressant tråd!
Min fars Nissan av samma modell som ts (kanske nått år nyare) har liknande bekymmer i skrivande stund.
Dock är felet något annorlunda, bilen går bara att varva ca 1500rpm som max sen dör den, kan stå och gå på tomgång utan bekymmer.
Men av någon anledning kommer man inte in i datorn på den och kan se felkoder heller.
2 verkstäder har gått bet, ska ev till en tredje idag. Men fick just tips om någon givare som sitter på växellådan som man skulle rycka isär och prova utan, vet ej vad denna givare hade för funktion.
Kanske samma givare som nämndes här i tråden.

Alla tips mottages tacksamt

Avatar Fallback

Re: Nissan king CAB Navara d22 2,5d (76kw) 2001 problem med

Klazzon  
#482286 Idé att kika på bränslefiltret? Har inte haft bekymmer själv men ägaren innan mig beskrev ett bekymmer liknande ditt. Lösningen i det fallet var nytt filter. /Magnus

Användarvisningsbild

Re: Nissan king CAB Navara d22 2,5d (76kw) 2001 problem med

Olofzzon  
#484650 Nu verkar äntligen problemet vara löst, även om bilen ännu är på verkstad. Men efter en del pillande så kom de in datorn på bilen och kunde kolla felkoder. Efter detta kom de fram till att det är dieselpumpen som hade gått sönder.
Inte så billigt kalas.

Avatar Fallback

Re: Nissan king CAB Navara d22 2,5d (76kw) 2001 problem med

stone66  
#484660 Mina ungar kallar mig bakåtsträvare för jag älskar mekaniska prylar. men det är så skönt o dra i en stor spak när man ska ha i fyrhjulsdriften på ih 955 :an. O helt manuella spakar på king cabben. Skulle vilja ha nyare bilar o maskiner. Jag har provat men har inte råd. Garanterat kretskortfritt.

Användarvisningsbild

Re: Nissan king CAB Navara d22 2,5d (76kw) 2001 problem med

totaya79  
#484820
stone66 skrev:Mina ungar kallar mig bakåtsträvare för jag älskar mekaniska prylar. men det är så skönt o dra i en stor spak när man ska ha i fyrhjulsdriften på ih 955 :an. O helt manuella spakar på king cabben. Skulle vilja ha nyare bilar o maskiner. Jag har provat men har inte råd. Garanterat kretskortfritt.


+1 på den!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).