stegmaster skrev:Skal prøve å besvare dine spørsmål. Vil først bare si at jeg tror det blir tungvint å måtte bruke trykknapp til velgerventil og samtidig velge funksjon til naarva`n( da må du altså betjene 2 trykknapper samtidig med joystick). Det er absolutt en fordel å få det til slik at oljen i utgangspunktet går til naarva`n, da det er denne som brukes mest når den er påkopplet graveren
1. Du bruker ingen knapper når du åpner/ lukker kvisteknivene( først lukkes de store nedre gripklørne og deretter kvisteknivene., og motsatt når de åpnes)
2.Det er 4 knapper på panelet til naarva`n. Denne har jeg montert på venstre joystick.Så jeg velger funksjon med venstre hånd og kjører funkjsonen med høyre hånd.
oppsummering.Naarva`s panel. Når oljen i utgangspunktet går til naarva`n
ingen knapp: store gripklør + kvistekniver åpner /lukker
knapp 1:Stegmating frem +tilbake ( her lukker/åpner de små gripklørne og kvisteknivene aut. i bestemmt rekkefølge)
knapp 2 dobbel fart stegmating frem, vanlig tilbake( holdes inne samtidig med knapp 1under fremmating)
knapp 3 kapping (giljotin)
Knapp 4 tilting av naarva`n
Bare moro og kunne hjelpe.
Takk, må tenke litt for å forstå dette..
I mellomtida, har du full rotasjon +/-nx360 grader i praksis siden det går en el kabel til naarva'n? Blir ikke den tvinnet?
Valmet 365S, 5 tonns vogn med Farma 3.8D kran, Norma 3 tonn hydr vinsj montert foran på traktoren, Piko vedmaskin

, ville bare prøve meg fram med billig og lett utstyr..