ATV och UTV i skogen

Stels ATV, någon som har erfarenhet?

58 inlägg 45802 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stels ATV, någon som har erfarenhet?

halvproffs  
#472032 Håller helt med skogsbonne. Har själv Polaris och tycker att diffen funkar perfekt och man slipper det där med att lägga i och ur hela tiden för det sköter sig självt.
Däremot gillar jag inte oljudet från variatorn.

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Stels ATV, någon som har erfarenhet?

Astrix1  
#472036 En japanare går lättare att sälja och priset är ju inte mycket mera så köp ett känt märke, du kanske får svårare att bli av med den.

Användarvisningsbild

Re: Stels ATV, någon som har erfarenhet?

halvproffs  
#472053 Å andra sidan skulle ju det vara mycket intressant om du köper en och ger omdömen om den för oss. Kanske är en bra maskin, vem vet?

En konstig sak när jag googlar på den finns det en som stavas med två e-Steel. Är det samma maskin?

Användarvisningsbild

Re: Stels ATV, någon som har erfarenhet?

JWestergren  
#472062
halvproffs skrev:Å andra sidan skulle ju det vara mycket intressant om du köper en och ger omdömen om den för oss. Kanske är en bra maskin, vem vet?

En konstig sak när jag googlar på den finns det en som stavas med två e-Steel. Är det samma maskin?


Ja, man kanske skulle vara lite tuff och vågad för en gångs skull.. Den har ju yttermått och vikt som en mellanstor husbil. Huruvida storleken och vikten är någon fördel i något hänseende. 410kg och 2,4m lång. Jag tänker mig att fördelen med storleken möjligtvis skulle kunna vara en något större följsamhet i terrängen.
Någon som har några tankar kring storleken?

Steel och Stels låter inte lika. Men vad vet jag..

   TS
Avatar Fallback

Re: Stels ATV, någon som har erfarenhet?

Hema  
#472099 Ju större, desto mindre smidig i skogen.

Användarvisningsbild

Re: Stels ATV, någon som har erfarenhet?

JWestergren  
#472134
Hema skrev:Ju större, desto mindre smidig i skogen.


Det säger ju iofs sig självt. Jag försökte utforska möjligheten att det kan finnas någon fördel med storleken, som jag inte tänkt på. Det är ju alltid enklare att peka ut nackdelar än fördelar.
Markfrigången är ju åtminstone imponerande. 31 cm i standardutförande.

   TS
Avatar Fallback

Re: Stels ATV, någon som har erfarenhet?

tallen100  
#472139 Med en driven vagn spelar det ju inte så stor roll, men annars så ju tyngre desto bättre.

Användarvisningsbild

Re: Stels ATV, någon som har erfarenhet?

Tokslut  
#472485 Prova alla märken du funderar över, i rimlig radie från hemmet.

Japanerna skulle jag aldrig välja för de är så lama iallt, kraft, känsla,fjädring, servo mm.

Taiwan/Kineserna tar jag inte i, "har jag inte råd med märkesmaskin så har jag inte råd med ATV"

Can am äger jag för stunden, mestadels för kraften 1000 modellen ger + bra fjärding i sammanhanget (finns såå mycket bättre eftermarknadprodukter om man kan tänka sig lägga 25-35.000kr för 4 fjäderben)

Polaris 1000 återgår jag nog till vid nästa byte, mestadels för att BRP Europa inte längre kommer ta hit de roliga modellerna...

Polaris har särklass trevligaste körställningen när man står, särklast bästa servot, dyna 4wd mm.

Jag har inte provat Honda sedan de fått servo dock. Men de är så små för mina 194cm...

Skall tilläggas att jag mestadels nöjeskör, hård nöjseskörning skulle nog en Svensson säga. Medans jag tycker att jag glider runt på en kafferunda jämte kompisarna.

Bjuder på en gamla bilder när jag fortfarande åkte Polaris. Bilderna är från en motorklubbskörning ;)

Användarvisningsbild

Re: Stels ATV, någon som har erfarenhet?

Ppstore  
#483355 Hej
Du kan få kontakt info till flera Stels ägare 0m du eller nån annan är intresserade . Sen blir man förvånad att så många kan skriva om sånt man inte vet nånting om och skriva rena felaktigheter och rena fantasier. Stels geupard är ingen Kinamaskin och har inget som helst att göra med tex CF-moto som nån tidigare fantiserade om.

Avatar Fallback

Re: Stels ATV, någon som har erfarenhet?

Hema  
#483400
Ppstore skrev:Hej
Du kan få kontakt info till flera Stels ägare 0m du eller nån annan är intresserade . Sen blir man förvånad att så många kan skriva om sånt man inte vet nånting om och skriva rena felaktigheter och rena fantasier. Stels geupard är ingen Kinamaskin och har inget som helst att göra med tex CF-moto som nån tidigare fantiserade om.

Du verkar insatt i märket, kan du inte ta och ge oss en liten presentation?

Användarvisningsbild

Re: Stels ATV, någon som har erfarenhet?

totte  
#483417 Antager att Ppstore måhända representerar företaget Perfect Performance, som man hittar om man googlar på ppstore. Som brukligt gäller att vi givetvis välkomnar de som tillverkar och/eller säljer olika verktyg och maskiner och gärna ser saklig information. Däremot får det inte förekomma reklam i foruminlägg. Gränsen där är förstås svår att definiera, men jag tror att de flesta förnuftiga personer har en känsla för skillnaden mellan sakliga upplysningar och säljsnack.

Och här skulle förstås lite mer upplysningar om Stels, var den tillverkas och av vem vara intressant, eftersom det tydligen finns lite missuppfattningar.

Användarvisningsbild

Re: Stels ATV, någon som har erfarenhet?

DavidS  
#483420
Ppstore skrev:Hej
Du kan få kontakt info till flera Stels ägare 0m du eller nån annan är intresserade . Sen blir man förvånad att så många kan skriva om sånt man inte vet nånting om och skriva rena felaktigheter och rena fantasier. Stels geupard är ingen Kinamaskin och har inget som helst att göra med tex CF-moto som nån tidigare fantiserade om.


Jasså? En snabb googling visar att Stels använder delar från Hisun/Dinli.
Jag har ägt en Dinli, det misstaget gör jag inte igen.

Och detta är ett citat från velomotors hemsida, tillverkaren av Stels "For building of this vehicle we used the components from leading Japanese, Taiwanese and Russian manufacturers"

Användarvisningsbild

Re: Stels ATV, någon som har erfarenhet?

Ppstore  
#483471 Precis som Totte skrev så jobbar jag där man säljer Stels och tänker inte därför inte komma med mina personliga åsikter då jag är partisk även fast jag sitter på väldigt mycket info i ämnet då vi sålt mycket Stels och jag är mekaniker med erfarenhet från alla andra fabrikat . Det jag reagerade på här är att det efterfrågades info från dom som verkligen har efarenhet och inte vad nån tror eller googlar sig fram till och det är just det man får. Flera delar vad man själv tycker helt utan egen erfarenhet utan vad man hört eller googlat fram. Man har säkert inte ens provat en maskin kanske inte ens sett en. Jag kan till seriösa intressenter förmedla kontakt till personer som äger och kör Stels då vi har många nöjda kunder för att man ska slippa få dessa gissningar och vad man googlat fram. Alla ledande Atv tidningar har gjort reportage om Stels både tester av maskiner och besök till fabriken och dom går köpa och läsa.
Och nej DavidS det är inga delar från Dinli i Stels 800g Tropy Pro och Stels 850g Tropy Pro som tas in i Sverige. Däremot så finns en modell i Ryssland som är från början är en licenstillverkning av en Kinesisk maskin. Men inte Stels maskiner som tas till Sverige dom är utvecklade i Ryssland och har funnits sen 2014.

Användarvisningsbild

Re: Stels ATV, någon som har erfarenhet?

anersimyra  
#483473 Maskinerna var tyvärr orepresenterade under ” Hunt the Wolf ” i Rumänien. Men de visades under en mässa. I Stockholm. De såg förstås bra ut, men en massa överlackade svetsloppor övertygar inte angående kvalite.. :shock:

Användarvisningsbild

Re: Stels ATV, någon som har erfarenhet?

anersimyra  
#483474
anersimyra skrev:Maskinerna var tyvärr orepresenterade under ” Hunt the Wolf ” i Rumänien, men de visades under en mässa i Stockholm. De såg förstås bra ut, men en massa överlackade svetsloppor övertygar inte angående kvalite.. :shock:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).