Motorsåg och handhållet

Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

68 inlägg 50316 visningar 29 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

hlb  
#481080 Nu har också Hylte Lm ringt. Mycket trevligt samtal, där man tar ansvar fullt ut. Men tråden är inte avslutad. Jag kommer att ta bilder på kontaktytan på min såg, men också på sönernas (2 x 550 XPG med olika åldrar). Bilderna går till Hylte Lm, Husqvarna och givetvis SFO. Detta för att hjälpa till att analysera och identifiera ett eventuellt problem.

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

lars11  
#481117 Ja sedär!!, Hylte studsar inte alltid rätt med sina kunder; hade för en tid sedan släppt en offertförfrågan till dem och ett par andra åf av en skogsprodukt. Fick bäst pris av en annan åf och ringde och meddelade övriga inkl hylte. De frågade om vilket pris jag fått och jag berättade det men inte från vem. Får sedan ett upprört samtal från en åf som blivit ”hotad” av generalagenten för att de offererat under ”riktpris” på uppdrag av hylte, troligen gissade hylte mha min adress.
Oimponerad av dem

Hema skrev:
källshult skrev:Jag undra hur hylte lantmän och maskin klippet kan ha så låga priser på motorsågar för en ren odlad husqvarna åf kan inte matcha dom priserna . Dom som jag har handlat av har ett väldigt bra kundbemötande och säljer enbart husqvarn. Har även handlat av hylte lantmännen köpte en husqvarna 560 xpg där var lite smyg på deras garanti åtagande . Såget har gått bra har kört två säsonger med det

En stor faktor är volym. Ju större omsättning, desto mindre behöver du tjäna per såg.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

Brumsten  
#481831 Hej, jag undrar om felet låg i stoppkontakten?, den är ju inte aktiverad om det finns gnista!
Dessutom är den fjäderbelastad och ligger alltid i startläge om man inte håller ner den.
Det var nog något annat som spökade tror jag, kanske Robin kan komma med en närmare förklaring.
Ha de!

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

tallen100  
#481845 Ja.... och om stoppknappen inte får kontakt så ska väl sågen starta men inte gå att stänga av med knappen, så är det ju iaf på äldre sågar :???:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

hlb  
#481849 Elschema eftersökes 550 XPG

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#481994 Om det hoppar aldrig så lite ström över så tändning får signal att stoppa gör den det. Man behöver inte hålla den nere och kan inte ha den i kortslutet läge som sagt.
Om sågen förvaras med bakre handtag upp i väta kan jag kanske tänka mig fukt o till o med vatten kan ta sig in om det får lite tid på sig, men det är rätt ovanlig position att ha en såg i under längre tids förvaring.
Elschema är rätt enkelt i denna krets om man bortser från den elektronik som finns i tändningen.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

hlb  
#482059 Tack för info, Mange, Jag har oftast sågen stående med svärdet nedåt i motorsågshållare på traktorn. Skall fundera på att göra en huv att ha över.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#482080 Nog ingen dum idé eller trä en påse över när sågen sitter på maskinen i väder..

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

back  
#482083 Hlb, kul att det verkar ordna sig :-bd
Har själv två st 550 XPG (2016 o -17). Jag har aldrig ägt eller kört sågar med bättre varvvillighet och styrka.
Servicen på hva från min åf har jag heller inget att anmärka emot.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

Hema  
#482086
back skrev:Hlb, kul att det verkar ordna sig :-bd
Har själv två st 550 XPG (2016 o -17). Jag har aldrig ägt eller kört sågar med bättre varvvillighet och styrka.
Servicen på hva från min åf har jag heller inget att anmärka emot.

Vilken är din ÅF?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

hlb  
#482161 Nu har Hylte Lm kommit ur detta på ett hedervärt sätt. Jag har hållits skadeslös och är nu lycklig ägare till min 550 XPG som går som bara ---. Märkesbyte vore nog ett steg ner.
Återkommer med bilder om jag får till en bra skyddskåpa.

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

snurra  
#482173
DSC_2352.JPG
Får väl se hur det går

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

torbjorn_2150  
#482175 Hedervärt av ÅF, och kanske ett tecken på att "respektfull" publik diskussion kan bidra till en överenskommelse.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

Brumsten  
#482264 Hej, jag undrar om sågen fick en uppdatering av programvaran?.
Jag tror att det rättade till felet!
Ha de.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#482372
hlb skrev:Nu har Hylte Lm kommit ur detta på ett hedervärt sätt. Jag har hållits skadeslös och är nu lycklig ägare till min 550 XPG som går som bara ---. Märkesbyte vore nog ett steg ner.
Återkommer med bilder om jag får till en bra skyddskåpa.

Inte om du byter till Sthil 261 den har Huskvarna inget att hämta i mot.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).