Motorsåg och handhållet

Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

68 inlägg 50287 visningar 29 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

johan eriksson  
#480861
Erre skrev:Jag som klämde på en 550 i butik idag.
Känns som att man får ha en mer ingående utfrågning med säljaren innan affären är i lås.

-Kan den vara utomhus kortare stunder?
-Finns det någon garanti kvar
överhuvudtaget om jag skulle startar den?
:d


Då får åtminstone hålla dig till rätt färg om du nu ska svika 2152 :d

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

Torbjörn Johnsen  
#480862
Erre skrev:
hlb skrev:Erre, Kläm gärna lite till. Det är ett nöje att gå på en grov pattagran, som inte Hypron klarar, med den sågen och en välfilad kedja.

Ska göra det.
Min gamla jonsered är snart dags att ta bort som första såg.
Så en 550 eller en Jonsered 2253 får det bli.


Med X-cut :-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

Erre  
#480863
johan eriksson skrev:Då får åtminstone hålla dig till rätt färg om du nu ska svika 2152 :d

Mm. :d
Det är lite så. Å har man tur får man ha den röda utomhus. \:d/ :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

RobinA  
#480932 Hej Hans jag jobbar på verkstaden i hylte och det var mig du lämnade sågen till och det du skriver här stämmer inte med det vi sa till dig.
För vi frågade hur du förvarade din motorsåg och ditt svar var att den sitter i ett sågställ på traktor höst och vinter
varpå jag frågade vart du hade din traktor, ditt svar var då utomhus och ibland i din ladugård
Så det var aldrig något tal om att inte kunna använda motorsågen utomhus, utan det var att man inte skall förvara motorsågen utomhus en längre tid

MVH Verkstaden Hylte Lantman

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

Camaro1969  
#480934 du undrar jag vad längre tid innebär, dvs vart gränsen går för att garantin ska gälla

1 timme
1 dag
1 vecka
1 månad

jag vill nog gärna veta så jag inte gör bort mig om jag köper ny såg

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

källshult  
#480937 Jag har provat att köra min såg en 550 under vatten :grin: .det är för två år var och högg inför dikesrensning och trillade i diket med sågen igång den var lite svår att starta när jag kom upp från diket men fick igång den och den funkar mycket bra ännu

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

tallen100  
#480938 Ja det var nått nytt, att en såg inte skall stå oskyddad i takdropp och liknande veckovis förstår jag,
men att den inte skall tåla att stå "utomhus" då är det något fel.....
Syns att det är oerhört viktigt med en bra och förstående ÅF.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

jannee  
#480942 Oberoende om den förvaras utomhus eller inte, på ynka 1 år ska stoppknappen ändå inte ärga så pass mycket att sågen slutar fungera.
Kan i viss mån förstå Hylte, en motorsåg som i ur och skur förars nedstucken i en hållare på framstammen av huggarvagnen far inte direkt väl - ändå borde det gå på garantin.
Själv förvarar jag motorsågarna i pannrummet, till frugans oro - bensin och pannrum hör inte riktigt ihop enligt henne :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

hlb  
#480954 RobinA, Här står väl ord mot ord. Faktum kvarstår att jag inte fick "reparationen" på garantin eftersom sågen varit för mycket utomhus. Jag har kvitto på inbetalningen. Jag använder sågen endast under gallringssäsongen (under +5) och den har inte varit ute ännu denna säsongen. Under säsongen stämmer det att den ofta står i traktorns sågställ och ibland utomhus, men jag har i 40 år förvarat mina Husqvarnasågar likadant utan problem.
Husqvarna kommer att ringa mig och reda ut problemet.

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

80-90  
#480957 Du ska ha dina pengar tillbaka !! Du borde även få ett par kjedjor som plåster på såret !! Jag har huggit många vintrar å vi satte alltid sågen kvar i skogen med lite ris över å det ska dom klara !! Hoppas det löser sej !!!

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

Skäribo  
#480961 Absolut skall du ha pengarna tillbaka. Tyvärr har det blivit mer och mer vanligt att det alltid är kundens fel då det gäller reklamationer. Man hittar på alla möjliga orsaker och oftast är vi konsumenter för svaga att stå på oss. Kämpa vidare.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

snurra  
#480967 RobinA nu är det nog tid att göra en pudel :D

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

erikl  
#480968 Vem står för garantikostnaden i slutändan? ÅF eller Husqvarna?

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

tallen100  
#480969 Absolut, stå på dej hlb :-bd .

Bra att sånt här kommer fram iaf, knappast ett kundvänligt bemötande 👎

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550 XPG får inte användas utomhus.

dirtypete  
#480970
erikl skrev:Vem står för garantikostnaden i slutändan? ÅF eller Husqvarna?

Brukar väll vara så att ÅF söker garanti hos leverantören som i sin tur krediterar eller betalat ÅF för summan det handlar om.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).