Skogsnyheter

SCA Östrand angripet av antidemokratiskgrupp

35 inlägg 9757 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: SCA Östrand angripet av antidemokratiskgrupp

husqvarna_med_sthil  
#477164 Har man stått uppe på sodahuset och tittat ner måste man ha en allvarlig störning om man hänger sig ut där. Att man dessutom riskerar en massa olika personers säkerhet genom det här kan aldrig vara ok. En ordentlig gasläcka eller ett rörhaveri i någon av pannorna eller ett annat olycksfall hade ju kunnat bli rena katastrofen... hade jag någon som helst förtroende för GP så är den borta nu... extremister som inte bryr sig om fakta utan verkar bara söka publicitet för den egna uppfattningen.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: SCA Östrand angripet av antidemokratiskgrupp

Skogsvaktaren  
#477178 Jag anser att Greenpeace kampanj riskerar att försvåra arbetet med att rädda klimatet.
Att frånta skogsägarna avverkningsrätt och brukningsrätt på sin ärligt ägda skog betraktar alla seriösa aktörer som fullständigt fel prioriterat och kommer dessutom inte gynna klimatet eftersom vi behöver skogar som växer och brukas då tar den upp koldioxid.
Naturvårdsverket bör och vill i motsats till greenpeace arbeta i dialog med skogsägare.

Alla med förstånd tar avstånd och anser att kampanjen är ohederlig och skadar arbetet för att minska utsläppen av koldioxid.

En viktig del är att skapa en förståelse för ett hållbart och aktivt skogsbruk och hur biomassan kan bidra till ett bättre klimat.

Arbetet försvåras av att miljöorganisationer som Greenpeace utnyttjar okunskapen och konsekvent motarbetar svenskt skogsbruk,

Avatar Fallback

Re: SCA Östrand angripet av antidemokratiskgrupp

axwell  
#477959 I morse hade RadioVästernorrland en återblick på Greenpeaceaktionen.

Den som hördes mest är inte programledare utan den som brukar ge faktaunderlag om vad som skrivs på webben.

Hon berättade att det handlade om "den pågående skogsskövlingen".

Ingen i studion reagerade på att hon framförde sin egen åsikt.

Vi fick även veta att greenpeacefolket som offrar sig inte är några dumskallar, en tysk i gänget skulle vara professor i ?.

Användarvisningsbild

Re: SCA Östrand angripet av antidemokratiskgrupp

Bax  
#477965 Även om man är geni på en sak kan man vara idiot på en annan....

Avatar Fallback

Re: SCA Östrand angripet av antidemokratiskgrupp

axwell  
#477988
Bax skrev:Även om man är geni på en sak kan man vara idiot på en annan....


Jag skulle kunna sträcka mig till att sannolikheten ökar för det sistnämnda. :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).