ons 11 okt 2017, 06:03#476188Traktor a får gå i max 40 km/h och hastigheten är strypt?
Traktor b får gå i max 50 km/h och är inte strypt eller har jag fel?
Vägreggad är strypt till 20hk ?
Tänkte köpa en 1000cc o ha lite kul med i skogen o ploga lite på uppfarten
ATV och UTV i skogen
Atv väg/traktor a b
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

ons 11 okt 2017, 07:50#476193Traktor B strypt till 60km/h (hastighet 50km/h är enl lag, ej tekniskt begränsad) enligt lokal Polarisåterförsäljare. Ingen strypning av effekt, bara toppfart. Ostrypning kräver ny databox enl säljaren.
ons 11 okt 2017, 08:41#476199"Ha lite kul o skogen" är det samma sak som att leka ?Helt förbjudet!!!!
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
ons 11 okt 2017, 09:09#476206
Gäller dessutom både på egen och andras mark!
/Niklas
halvproffs skrev:"Ha lite kul o skogen" är det samma sak som att leka ?Helt förbjudet!!!!
Gäller dessutom både på egen och andras mark!
/Niklas
/Niklas
ons 11 okt 2017, 11:35#476215Nej men skoj för oss andra sen när restriktionerna kommer...
Till ämnet:
Varför krångla med traktorreggning (ofta dyrare) om än allt du ska göra är olagligheter och lite plogning på egen mark. Man blir liksom inte mindre olaglig för man har ett lagligare fordon. Köp terrängreggad så kan seriösa hålla sig till traktorreggade.
Till ämnet:
Varför krångla med traktorreggning (ofta dyrare) om än allt du ska göra är olagligheter och lite plogning på egen mark. Man blir liksom inte mindre olaglig för man har ett lagligare fordon. Köp terrängreggad så kan seriösa hålla sig till traktorreggade.
Allt ovan är skrivet med reservation för eventuella tyckfel.
Ibland måste man tänka utanför boxern...
Ibland måste man tänka utanför boxern...
ons 11 okt 2017, 15:09#476231Min nästa blir nog en Traktor A, så kan man köra överallt, samt slipper besiktning vilket Traktor B kräver, mig veterligen. Im snabbare än 40 kör jag sällan.
//Henke månskensskogsbonde

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).