Öppna kategorin

Larm till uthus

15 inlägg 5282 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Larm till uthus

Gaffe  
#475253 Någon som har tips på ett bra larm att installera i uthus?
Har larm i hus och verkstad kopplat mot larmcentral. Har dock ett uthus jag skulle vilja larma, typ med en IR-detektor. Ligger för långt ifrån övrigt för att hå gå på samma nät sas. Tänkte jag skulle klara mig utan att gräva [emoji848]Måste klara ”utomhusmiljö” då det blir både kallt och fuktigt. Inget krav på mobil eller wi-fi uppkoppling, mest att det lever runt utav h..vete när deckaren utlöses. Det är bara ett rum med dörr och några fönster, så enheten bör helst sköta allt själv...all in one.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Larm till uthus

DrW  
#475258 Det här kanske kan vara något, ingen egen erfarenhet dock, klarar minus men vet ej riktigt om fuktighet.
http://www.infernohome.se/index.asp

Avatar Fallback

Re: Larm till uthus

Gaffe  
#475259 Såg ju fräckt ut, men lite väl saftigt pris...9995 för grundpaketet

   TS
Avatar Fallback

Re: Larm till uthus

Gaffe  
#475260 Jag kanske får ändra mitt inlägg till att det skall låta illa ist [emoji6]

   TS
Avatar Fallback

Re: Larm till uthus

Astrix1  
#475294 Åtelkamera, svartkrutsmällare typ pimpelfiske fiske knallkork

Avatar Fallback

Re: Larm till uthus

Tosca  
#475299 Kolla av Clasisjön, Biltema, Jula mfl, de borde kunna ha något lämpligt.

Avatar Fallback

Re: Larm till uthus

bgl  
#475305 Om du vill ha ett för förövaren tyst larm har företaget Gårdslarm lösningar med IR-eller marksensor som trådlöst sänder signal in i bostaden.

Avatar Fallback

Re: Larm till uthus

Gaffe  
#475324 Var i kontakt med Gårdslarm
Och den modellen som finns till vettig prislapp var bara godkänd till 0:an.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Larm till uthus

Seb macahan  
#475329 Hej Gaffe.
Sitter i samma sits, och har jobbat med larm ett tag. Inferno är ett grymt larm just pga att det mixar toner och ljudvolymer så det går inte att vistas i lokalen hur gärna man än vill. Har för mig de visade upp larmet på en mässa för några år sedan, de hade lagt en 1000lapp inne i ett rum som vem som helst fick hämta när larmet gick igång, ingen lyckades. Detta har tyvärr en del av våra nattligt aktiva lärt sig och har numera hörselskydd med sig.
När jag väl är klar med min maskinhall, ska jag sätta enkla magnetkontakter på dörrar och en eller två enkla IR-deckare inne i lokalen. Jag kommer sedan att fjärrmanövrera (går att köra med en enkel tråd också) en signal från maskinhallen intill huset som öppnar en "lös" dörr kontakt som är kopplad till husets uppkopplade larm.
Vettiga larm som klara minusgrader kostar lite mer pengar. men för 3-5000kr ska det gå o bygga. Jag ska leta lite.

Avatar Fallback

Re: Larm till uthus

Gaffe  
#475331 Jag vet att jag sett en enkel variant, typ Kjell & Co inbyggd siren IR-detektor. Styrs antingen med kod och då typ 30 sekunders marginal innan larmet går alternativt fjärrkontroll.

Åtelkamera har jag redan i skärmtaket, men där vill jag mer hålla koll om/när någon går in.

Uthuset är no go zone.
Får kanske kontakta larmbolaget och se om det finns förstärkare till huvudenheten, så jag når med en IR-detektor via redan befintligt system.

   TS
Avatar Fallback

Re: Larm till uthus

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475332 Enl säljaren för verisure så hade dom inga prylar som tålde att sitta i sånna ouppvärmda utrymmen, han trodde de mest berodde på att batterina kroknade i kylan....
Lite konstigt att de inte kunde erbjuda de till villalarmen då massor av hus har garage där folk förvarar massor av prylar eller tänker jag fel?

Avatar Fallback

Re: Larm till uthus

Gaffe  
#475335 Hade Verisure tidigare och de fungerade med magnet i nämnt utrymme tills ungefär denna tiden på året, sen var det fel larm var dag [emoji17]

Då satt huvudenheten på en annan plats och klarade räckvidden.

   TS
Avatar Fallback

Re: Larm till uthus

Gaffe  
#475403 Beställt IR-utomhusdetektor idag. [emoji2]
Får den på öppet köp och även installationen om jag inte blir nöjd, de trodde avståndet skulle vara en baggis. Så då kopplar jag ihop den med övriga systemet.
Nackdelen är ju att sirenen i andra uthuset jag har knappt kommer höras...får väl sätta en siren ute [emoji848]

Men jag spinner gärna vidare i tråden. Ser ju att man skulle kunna skrämma någon nyfiken som skall glutta in i kojan på vedbacken. [emoji48]

   TS
Avatar Fallback

Re: Larm till uthus

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475416 Får jag fråga vilken typ av larm du har?

Avatar Fallback

Re: Larm till uthus

Gaffe  
#475436 Visonic

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).