- Richard Feynman
svampbob skrev:Det håller på att bli höga juristkostnader i firman. LRF konsult håller på att snickra på ett svar.
Uvskogen skrev:svampbob skrev: En terrängregistrerad fyrhjuling får inte köras på allmän. Inte heller i terrängen annat än i samband med skogsbruk. Så hur kan den bli en förmån? I vilket sammanhang kan jag nyttja den för "nöje"?
svampbob skrev:Jag tror att det blir svårt för mig att vinna helt. Det är väl bara att titta på Youtube och se alla som är ute och nöjeskör. Det är väl det dom vill beskatta att jag har chansen att åka ut och nöjesköra om jag gör det eller inte är oväsentligt för skatteverket.
svampbob skrev:Det kan bli ett dyrt nöje att köra i skogen med en ATV. Jag pratade med skatteverket idag och dom vill beskatta förmånen av terränghjuling. Preliminärt är det 1000 kr/dag dom vill ha för de dagar jag inte kör i skogen med den. Det blir 60000 kr i extra arbetsgivaravgift för fyra månader. Dom vill ha ett prejudikat så förlorar jag så lär ni andra snart också få betala.
svampbob skrev:Nej en för skogsbruk ombyggd Grizzly 550 som på heltid har stått kopplad till en Avesta 38.
Jag ska se om jag kan lägga ut skatteverkets besked här.