Verkstan

Röjsågs fäste på traktorn

11 inlägg 5604 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Röjsågs fäste på traktorn

Markus  
#472673 Skulle gärna villa ha några bilder på röjsågs fästen till traktorn. Alla har ju inte möjlighet att ha en fyrhjuling på gården så jag tar traktorn till skogen när jag ska röja.
Jag kör Fordson major i skogen och har inte hittat någon bra lösning att montera röjsågen på. Så nu lägger jag sågen på timmervagnen, men skulle vara skönt att slippa släppa på vagnen jämnt.

Mvh Markus



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Röjsågs fäste på traktorn

Ldsaren  
#472675 Jag har en grusskopa på Mf 65 bak som jag lägger allt i jag vill ha .röjsågen sticker ut lite .jag kör plantor o sågar o allt det jag vill ha med fika
Skopan är vinklad ca 45 grader uppåt .borrat dränerhål i
Vad ha 4 hjuling till.??

Avatar Fallback

Re: Röjsågs fäste på traktorn

Markus  
#472676 inte behöva gå så långt :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Röjsågsfäste på ATV

traktorz  
#472685 Har funderat på ett vertikalt fäste för röjsåg till ATV. Lämpligtvis fastsatt med en passande rörstump med 50mm innerdiam passande dragkulan, sen ytterligare fästen i fyrhjulingens bagageräcke. Röjsågen fästes i en klyka högre upp och riggröret snaras fast mot hållaren. Fördelen är att jag slipper ta med mig vedvagnen/flakvagnen, eftersom allt är med på fyrhjulingen.

Avatar Fallback

Re: Röjsågs fäste på traktorn

uffejohan  
#472713 Varför inte Ekagårdslådan? Då får du med dej motorsåg, röjsåg, bensindunk, div hjälpmedel och fika i en liten fiffig låda på 4-hjulingens bakre pakethållare.

Avatar Fallback

Re: Röjsågs fäste på traktorn

Markus  
#472734
uffejohan skrev:Varför inte Ekagårdslådan? Då får du med dej motorsåg, röjsåg, bensindunk, div hjälpmedel och fika i en liten fiffig låda på 4-hjulingens bakre pakethållare.

Saknar ju 4-hjuling :???:

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjsågs fäste på traktorn

Markus  
#472735 Jag har många ider på olika fästen men skulle vilja se bilder på hur andra har löst det.
Helst något som sitter på traktorn så att man ändå kan använda lyften bak till att ta med sig vinschen om man skulle hitta någon vindfälla.
Mvh Markus

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjsågs fäste på traktorn

axwell  
#472739 Med en eller flera bilder på traktorn skulle det bli lättare att filtrera bort omöjliga förslag.

Hur jag brukar lösa det på min traktor går kanske inte att tillämpa på din. :roll:

Avatar Fallback

Re: Röjsågs fäste på traktorn

Markus  
#473655

En bild på traktorn, under barmarks sesången har jagen likadan fast utan halvband och med dörrar på hytten.
Mvh Markus

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjsågs fäste på traktorn

Markus  
#486420 Provisorisk transport av röjsåg[emoji4]
Tur att huven inte är nylackad[emoji5]

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjsågs fäste på traktorn

ulfgustav  
#486447 För egen del så har jag en hållare för röjsåg som jag monterar på bilens dragkrok, har haft denna lösning i närmare 20 år, skulle även gå använda på traktor och atv med kula.
Kanske någon här som är intresserad av att ta upp och lansera produkten skicka isåfall pm

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).