Gallring

Sökes: Gallring med Hypro-traktorprocessor Blekinge

25 inlägg 19210 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sökes: Gallring med Hypro-traktorprocessor Blekinge

Traktordave  
#472242 Hej.
Söker ngn som utför gallring med Hypro-traktorprocessor eller liknande i västra Blekinge runt Kyrkhult/Olofström.
Har ca 1,5 ha som ska förstagallras under vintern.
Gör ni detta, eller har ni tips på någon som gör detta, tipsa gärna i tråden eller skicka PM.



   TS
Malwa
Avatar Fallback

Re: Sökes: Gallring med Hypro-traktorprocessor Blekinge

Robertberg  
#472260 @Kärrabol?

Avatar Fallback

Re: Sökes: Gallring med Hypro-traktorprocessor Blekinge

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#472274 Motorsåg och järnhäst :-bd

Avatar Fallback

Re: Sökes: Gallring med Hypro-traktorprocessor Blekinge

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#472298 Inget för en 901?

Användarvisningsbild

Re: Sökes: Gallring med Hypro-traktorprocessor Blekinge

Traktordave  
#472308
Flisaren skrev:Inget för en 901?


Lite stort denna gång. Ville pröva att få ngt mindre och försöka få ngn som vinschar mellan vägarna då det passar detta avlånga stycke

   TS
Avatar Fallback

Re: Sökes: Gallring med Hypro-traktorprocessor Blekinge

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#472322 Anders Johnson i Jämshög är mitt tips om han fortfarande har kvar sin Hypro.

Användarvisningsbild

Re: Sökes: Gallring med Hypro-traktorprocessor Blekinge

Traktordave  
#472327
kjugekarlsson skrev:Anders Johnson i Jämshög är mitt tips om han fortfarande har kvar sin Hypro.


Tack @kjugekarlsson
Anders var mitt spår till idag men han hade fullt upp med markberedning och hann inte med.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sökes: Gallring med Hypro-traktorprocessor Blekinge

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#472331 Vet ju en del H8or som går i trakterna. Dock osäker på om någon har matchande skotare, eller du kör ut det själv?

Användarvisningsbild

Re: Sökes: Gallring med Hypro-traktorprocessor Blekinge

Seb macahan  
#472334 Både @hlb och kärrabol har hyproprocessor och erfarenhet, om de gör jobb åt andra vet jag inte.

Användarvisningsbild

Re: Sökes: Gallring med Hypro-traktorprocessor Blekinge

Traktordave  
#472335
kjugekarlsson skrev:Vet ju en del H8or som går i trakterna. Dock osäker på om någon har matchande skotare, eller du kör ut det själv?


Tänkte köra ut det själv, så är planen just nu i varje fall.
Ett alternativ som du nämner är att någon gallrar med H8 och jag kör ut själv. Letade tidigare en Malwa- eller Vimekgrupp. Det närmaste jag kom då var H8 och en som stod i läge att köpa en Malwa skotare till den. Följde aldrig upp det spåret då detta objekt passar bra för traktorprocessor. Till andra objekt skulle det kunna vara intressant.

Skulle dock vilja pröva längre avstånd mellan vägarna denna gång och ngn som fäller manuellt så letar ett tag till efter ngn med traktorprocessor

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sökes: Gallring med Hypro-traktorprocessor Blekinge

hlb  
#472357 Kärrabol ligger bäst till. Med GPS kan han transportera obemannat. Jag har inte tid, man är ju pensionär och vill åka på gallringsdagarna och andra trevligheter också.

Användarvisningsbild

Re: Sökes: Gallring med Hypro-traktorprocessor Blekinge

Traktordave  
#472358
hlb skrev:Kärrabol ligger bäst till. Med GPS kan han transportera obemannat. Jag har inte tid, man är ju pensionär och vill åka på gallringsdagarna och andra trevligheter också.

@hlb ska inte göras förrän i vinter så du har mycket tid på dig att göra andra trevligheter...[emoji6]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sökes: Gallring med Hypro-traktorprocessor Blekinge

hlb  
#472361 Traktordave. Hade visst varit trevligt om du hade fällt. Du hade säkert blivit mycket nöjd, men tyvärr blir min projektkalender helt orealistisk om jag kör åt andra.

Användarvisningsbild

Re: Sökes: Gallring med Hypro-traktorprocessor Blekinge

Traktordave  
#472414
hlb skrev:Traktordave. Hade visst varit trevligt om du hade fällt. Du hade säkert blivit mycket nöjd, men tyvärr blir min projektkalender helt orealistisk om jag kör åt andra.


@hlb jag kan lösa någon som hugger men förstår så klart att det är fullt upp och att annat som kommer har högre prio. Jag letar vidare

   TS
Avatar Fallback

Re: Sökes: Gallring med Hypro-traktorprocessor Blekinge

phh  
#476874
Traktordave skrev:Hej.
Söker ngn som utför gallring med Hypro-traktorprocessor eller liknande i västra Blekinge runt Kyrkhult/Olofström.
Har ca 1,5 ha som ska förstagallras under vintern.
Gör ni detta, eller har ni tips på någon som gör detta, tipsa gärna i tråden eller skicka PM.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).