tis 29 aug 2017, 23:01#470110Älgflugor? Inte för att jag saknar dem! Är bara förvånad över att inte ha sett en enda än i år. I fjol var det fullständigt bokstavligt talat nerlusat med älgflugor när vi jobbade inför Gallringsdagarna i Tidaholm. I år har jag inte sett en enda varken i Jönköpings- eller Dalaskogarna. Möjligen var det några dagar senare de dök upp i fjol? Hur ser det ut hos er? Är det lika fritt från "älglus" som det är runt mig? Här finns mer info: Tips om älgflugor...
Socialt (mer om oss)
Älgflugor?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
ons 30 aug 2017, 07:24#470129Älgflugorna har jag fått på mig sedan 1½-2 veckor tillbaka...
ons 30 aug 2017, 14:46#470156Säsongen har varit katastrofalt dålig för många typer av insekter rent generellt, men de sista två veckornas relativa värme har fått höstflygarna att kläckas. Men det är jävligt skönt att slippa flugor, mygg och broms..
fre 01 sep 2017, 21:39#470571Har inte sett någon än i år.
Men de kommer nog vad det lider.
Jag kan inte minnas att dessa fanns uppe hoss oss för 15 år sedan. (Dalarna)
Första året som jag minns dem så var det några få, året efter några fler och tredje så exploderade det av dem. Sedan dess har de kommit varje år.
Vet ni föresten att älglusen är den enda insekten som har en livmoder?
Men de kommer nog vad det lider.
Jag kan inte minnas att dessa fanns uppe hoss oss för 15 år sedan. (Dalarna)
Första året som jag minns dem så var det några få, året efter några fler och tredje så exploderade det av dem. Sedan dess har de kommit varje år.
Vet ni föresten att älglusen är den enda insekten som har en livmoder?
lör 02 sep 2017, 13:51#470627Hade "bara" ett tjugotal på mig när jag kom hem efter ett röjt några tankar + plockat en 1/2 plastkasse med kantareller.
Frugan "lusar" av mig med centraldammsugaren
Just nu regnar det utav bara f*n, parabolen får ingen signal
Frugan "lusar" av mig med centraldammsugaren
Just nu regnar det utav bara f*n, parabolen får ingen signal
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar