Ny Teknik och Elektronik

App för att se gränserna på telefonen?

4 inlägg 4629 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

App för att se gränserna på telefonen?

Mossebo  
#470292 Finns säkert fler trådar om detta men vet ej vad jag ska söka på...

Jag söker en app eller någonting så att jag med hjälp utav telefonen kan gå i skogen och se var gränserna går.
Min särbo skall ta över sin fars skogsgård och det skulle underlätta om man kunde markera gränserna lite inför röjning m.m.
Det funkar inte alltid med, "ungefär 10m innan för den där vändplanen" Eller där den 22åriga skogen börjar jämte den 25åriga :-)

Förslag? Kanske nått som jägare använder sig utav oxå?



   TS
Användarvisningsbild

Re: App för att se gränserna på telefonen?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#470296 Visserligen är Hitta och Eniro gratis och har numera gränser inlagda, men jag vet i sjutton om jag skulle vilja markera gränser med dem, då noggrannheten inte är det bästa hos vresig telefon eller kartmaterial. Det sistnämnda bygger ju på den digitala fastighetskartan som alltså inte alls är juridisk hållbart.

Bättre vore om du och din särbo tog med grannen ut och letade upp befintliga gränsmarkeringar i terrängen.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: App för att se gränserna på telefonen?

Fredrik Reuter  
#470297 Hej,
För Android finns SGU:s kartverktyg som rätt inzoomat innehåller gränser inkl fastighetsbeteckning.

https://play.google.com/store/apps/deta ... rtan&hl=sv

Men som Niking skriver så funkar säkerligen hitta.se också bra för detta.

Användarvisningsbild

Re: App för att se gränserna på telefonen?

Mossebo  
#470301 Tackar, ska testa å se vad som funkar bäst. Vet man bara var man ska leta så brukar man kunna hitta gränserna på plats. Men ibland kan det vara skönt med lite vägledning när man är ungefär rätt :-)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).