#307722Här är en av grillplatserna vid min jaktstuga en ljummen sensommarnatt.
Eldar alltid där jag jobbar m röjning, huggning, plantering mm, men på 3 fastigheter och x antal skiften så blir det oftast eldstad av enklare variant vartefter man flyttar sig. Jag har därför gjort en "portabel" eldbegränsare/grill av ett 1/5 dels 200 liters-fat (avkapat m botten kvar) där jag svetsat en "halvmåne" med sträckmetall. På denna "halvmåne", kan man sen ställa kaffepannan, eller "flippa" en korv/laga mat mm.
Busenkel att tillv, billig och funktionell.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
#307731Har en lös ställning med olika höjder för gallret, bra att kunna ta bort när man vill koka med tre bens grytan, halstra stor siken eller köra murrikan.
Re: Har ni fina grillplatser på era fastig.? #469466
Byggde en grillplats vid jaktstugan, fast själva grillen är inte klar när bilden togs. Hoppas det blev rätt när jag skickar med en bild, har aldrig provat.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
Re: Har ni fina grillplatser på era fastig.? #469851
Tog en bild på vår grillplats/vindskydd idag när jag ställde den nya grillen på plats! Här samlas vi när vi jagar och utöver det så har vi både firat jul och barnkalas där!
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).