Socialt (mer om oss)

Tråden för oss cyklister

260 inlägg 80366 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Granstorp  
#467446
Bax skrev:
Granstorp skrev:Får nog bli en sista träningsrunda ikväll innan det bär iväg mot Sälen på fredag och Cykelvasan[emoji106]


Jag åker till Sälen ikväll.
Kör Öppet Spår på fredag med målet att komma i mål.

Lycka till :-bd


Lycka till! Jag kör motionsklassen på lördag med start 10:50[emoji605]

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Bax  
#467455 Är i Lindvallen nu, regnet vräker ner ☹️

Avatar Fallback

Re: Tråden för oss cyklister

granqvist  
#467544 Lycka till i Cykelvasan på fredag och lördag!

Cykelpendlar nästan till 100% men en Alan Unicross från 2007, till största delen med Shimano 105 komponenter. Tror att framgaffeln, fram- och bakväxlarna, bromsmekanismen, styret och sadeln fortfarande är original. Mellan april och oktober blir det mera kilometrar på cykeln än med bilen!

Alan Unicross


Sen har jag en GT Avalanche från 1993, renoverad år 2010. Men det har blivit väldigt lite åkning i terräng på sistone.

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Bax  
#467907 Nådde målet att komma i mål. Tid ca 4:40.

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Granstorp  
#467908 Jag trampade in på 4:28!

Avatar Fallback

Re: Tråden för oss cyklister

Suzuki Hasse  
#467925 Kom inn på 2:05 på 45 km så jag är nöjd

Avatar Fallback

Re: Tråden för oss cyklister

hasse_as  
#467951 Cyklade in på 4:24.
Första gången jag deltog på cv så jag är nöjd.(första loppet jag har deltagit i överhuvudtaget)
Ni som har cyklat hur många mil hade ni i benen inför cv, lyckades få ihop 100mil på tre månader.

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Granstorp  
#467956
hasse_as skrev:Cyklade in på 4:24.
Första gången jag deltog på cv så jag är nöjd.(första loppet jag har deltagit i överhuvudtaget)
Ni som har cyklat hur många mil hade ni i benen inför cv, lyckades få ihop 100mil på tre månader.


Tror knappt jag kom upp i 100mil innan Vasan, men man får acceptera att man ligger på amatörnivå! Hur eliten kan cykla på 2:42 är för mig obegripligt! Kramp i låren kom smygandes när jag hade 3mil till mål, men det gick bra så länge jag inte ställde mig upp[emoji51] Underlaget var betydligt stötigare i år jämfört med föregående! Man kan inte låta bli att snegla på en fulldämpad cykel...

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Bax  
#468009 Jag hade inte 100mil i benen, jag hade bara motionscyklat lite sporadiskt tills syrran, som blivit ordentligt cykelfrälst under våren, tyckte vi skulle anmäla oss. Om vi ska köra nästa år också ska jag förbereda mig bättre för nu började jag räkna ner kilometrarna när det var 36km kvar :sad:
Ja, det är helt sjukt hur eliten kan hålla ett snitt på 34km/h i terräng :shock: Och visst blir man sugen på fulldämpat...
I stugan där jag bodde fanns en kille som var missnöjd med sina 3:22 :shock:

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#472164
Niking skrev:Då har jag äntligen införskaffat mig en hurtbullecykel i modern tappning. Med 40 mm breda 622-däck, samt 48/32 i fram och 11-delat 11-32 i bak, blir det en ypperlig grusvägsracer. :-)
Bilagan DSC_0363.JPG finns inte längre

/Niklas

Egentligen skulle det vara racerpedaler på denna hoj, men jag vill helst köra mtb-pedaler på den. Dels för att jag redan har bra skor för mtb-pedaler (det är hopplöst att hitta bra racerskor i storlek 48-49 på lager hos cykelhandlarna), dels för att det kan bli en del ofrivilliga promenader med cykeln när grusvägarna övergår i sönderkörda och/eller igenväxta vägar...

Problemet med mtb-pedaler blir dock att pedalaxlarna blir för korta, varpå jag trampar hjulbent på cykeln - ofta med åtföljande knäproblem! 😡

Problemet löstes dock elegant med 20 mm s.k. knäräddare (engelska knee savers). Premiärturen avklarad utan några problem! :-)
/Niklas


Avatar Fallback

Re: Tråden för oss cyklister

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#472167 Intressant, något man kanske skulle kolla. Avståndet ska tydligen vara större på MTB cyklar jämfört med racercyklar.

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#472173 Dessutom tror jag att en racerkloss har större justerbarhet i sidled än en mtb-kloss.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Tråden för oss cyklister

TheJo  
#472211 Sitter och väntar på min nya cykel.
Blev en Cannondale CaadX 105 2017.
Vad jag har kunnat läsa mig till ska det vara en vettig cykel :)

Synd bara att www.startfitness.co.uk inte har varit så snabba, beställde 22:a augusti.

Avatar Fallback

Re: Tråden för oss cyklister

Tosca  
#472216 Inga problem, det finns nog dubbdäck även till den så du hinner cykla några mil i år.

Avatar Fallback

Re: Tråden för oss cyklister

TheJo  
#472380
Tosca skrev:Inga problem, det finns nog dubbdäck även till den så du hinner cykla några mil i år.


Nu har den tagit sig till Danmark iaf, så har den väl hemma på måndag :)

Har 24,2km från lägenheten ut till gården.
Så tanken är att det ska bli cykeln istället för bilen när man ska ut dit.
Så är man varm i kroppen när man ska ut med motorsågen :roll:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).