Arbetskläder för skogen

Present till maken, Stihl comfort byxa?

30 inlägg 9098 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Present till maken, Stihl comfort byxa?

SannaL  
#463349 Det var strechbyxorna jag tänkte på.
/Niklas[/quote]




Kan man använda stövlar till dom?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Present till maken, Stihl comfort byxa?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#463351 Självfallet, men huggarkängor är ofta betydligt bekvämare än huggarstövlar.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Present till maken, Stihl comfort byxa?

bm555  
#463353 Jag använder stövlar till stihl Stihl Comfort byxor. Det går väldigt bra. Det sitter även en krok i byxorna om man vill använde huggarkängor. Har haft byxorna i tre år. Nu börjar dom bli slitna så jag ska köpa nya huggarbyxor till vintern.

Användarvisningsbild

Re: Present till maken, Stihl comfort byxa?

SannaL  
#463354
bm555 skrev:Jag använder stövlar till stihl Stihl Comfort byxor. Det går väldigt bra. Det sitter även en krok i byxorna om man vill använde huggarkängor. Har haft byxorna i tre år. Nu börjar dom bli slitna så jag ska köpa nya huggarbyxor till vintern.



Perfekt

Är byxan normal i storlek?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Present till maken, Stihl comfort byxa?

bm555  
#463356 Byxan är normal i storlek. Det är stretch i byxorna så dom passar de flesta.

Avatar Fallback

Re: Present till maken, Stihl comfort byxa?

Umea  
#463364 Så trevligt att du ska köpa byxor till maken.

När det gäller arbetskläder i skogen så är det viktigt att kläderna är skyddsklassade.

Utseendet på kläderna har inte mycket betydelse efter några arbetspass i skogen.

Huvudsaken är att de är sköna och passar ens kropp.

Jag håller därför med tidigare inlägg i tråden.

Ge bort ett eget tillverkat presentkort med överrasknings utflykt till en återförsäljnings butik

så får han prova och välja själv.

Hoppas ni får en trevlig dag tillsammans.

Glada sommar Hälsningar från Umeå

Avatar Fallback

Re: Present till maken, Stihl comfort byxa?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#463406 Om maken har en verksamhet med skogsbruk, ge honom kvittot i efterskott och begär tillbaka halva värdet! :)

Användarvisningsbild

Re: Present till maken, Stihl comfort byxa?

sundelius  
#463431
SannaL skrev:
bm555 skrev:Han kommer att bli nöjd. Jag har själv ett par stihl comfort byxor. Han ska vara väldigt glad att han har en fru som köper skogskläder i present.... :ymparty:


Men eller hur \:d/
Jag satsar på det och duger det inte så kan han ju byta dom mot Jonsered då!

Jag blir avundsjuk
Duger det inte när du köper huggarbyxor till mannen så tycker jag inte att du ska oroa dig över att han ska behöva byta.
Uppskattar han inte den presenten tycker jag att du ska överväga att byta................gubbe :wink:

Användarvisningsbild

Re: Present till maken, Stihl comfort byxa?

JensSkoog  
#463446
sundelius skrev:Uppskattar han inte den presenten tycker jag att du ska överväga att byta................gubbe :wink:


:surp: Det är väl att ta i lite hårdt, "sundelius" - men stor eloge till dig, @SannaL :-bd

Inte många som köper skyddsbyxor till gubben. Min fru ger mig bara sitt bankkort och ger sträng
beskäd om att jag får köpa själv, när dom gamla är trasiga. :grin:

Avatar Fallback

Re: Present till maken, Stihl comfort byxa?

tyke  
#463462 Köp ett presentkort så kan han prova de som sitter bäst oavsett märke. Passformen på skyddskläder är enligt mig mycket viktig så man trivs i dom.

Avatar Fallback

Re: Present till maken, Stihl comfort byxa?

Blivande snickare  
#463989 Jag tycker om din idé Sanna, köp stihlbyxorna. Spara kvitto ifall de inte passar men jag tycker absolut du ska köpa dem å ge. Det visar att du verkligen bryr dig och personligen skulle jag uppskatta mer att få ett par byxor än ett presentkort.
Dessutom blir det lite intimare och trevligare att ge byxorna än att ge en lapp å säga "åk å prova själv"[emoji2]
Fast kanske jag har fel, har varken sambo eller någon som köper byxor åt mig så han är säkert stolt! 🤗

Avatar Fallback

Re: Present till maken, Stihl comfort byxa?

80-90  
#464038 Håller med snickaren till 100% :-BD

Användarvisningsbild

Re: Present till maken, Stihl comfort byxa?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#464041
80-90 skrev:Håller med snickaren till 100% :-BD

+1

Användarvisningsbild

Re: Present till maken, Stihl comfort byxa?

Göt  
#464136 håller med snickarn 🤗 :-bd

Avatar Fallback

Re: Present till maken, Stihl comfort byxa?

husqvarna_med_sthil  
#464139
alias skrev:Även om det är tråkigare ut ett presentperspektiv så anser jag att man måste prova skyddsutrustning.

Sitter plaggen med dålig passform för ens kropp eller är allmänt obekväma så använder man dem inte och då gör de ingen nytta!

I ditt fall hade jag nog valt att ge bort ett "event" i form av ett gemensamt besök hos lokala såghandlaren och därpå följande café- eller restaurangbesök.


Bara mina fem ören...

MVH
Alias

Det här är ju ett riktigt bra förslag. Hemligt mål, röva med honom till handlaren att prova ut sina comfortbyxor, sedan tar du honom till lämplig restaurang med en efterföljande biograf !

Är han inte i himlen då har han missuppfattat sin situation totalt och du bör genast byta ut honom :mrgreen:

Skämt o sido, kanonpresent tycker jag :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).