Skogsmässor

ELMIA Wood 2017

569 inlägg 142127 visningar 53 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#458924 Det var ett trevligt besök i montern. Hann inte alla fall hälsa på några. :-bd

Det var mycket grejer att titta på. :smile:

Elmia
Avatar Fallback

Re: ELMIA Wood 2017

Blivande snickare  
#458932
Vedmaskin skrev:Det var ett trevligt besök i montern. Hann inte alla fall hälsa på några. :-bd

Det var mycket grejer att titta på. :smile:

Ja det var kul att träffas och få ännu ett ansikte till namnen! :-bd

Avatar Fallback

Re: ELMIA Wood 2017

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#458946 Kul att komma förbi montern idag. Flera nya ansikten varav några av dem var lite tunga i huvudet.....

Avatar Fallback

Re: ELMIA Wood 2017

Tosca  
#458947 Nåja, bättre det än att bete sig huvudlöst!

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

hlb  
#458954 Tack för trevlig samvaro. Bytte en del ord med Blivande Snickare, en erfaren kille trots ringa ålder. Tänk på att jag är 50 år äldre!!!! Drönarna har nu blivit tillräckligt stabila för en rimlig peng. Bara att fina nya applikationer, väldigt spännande.

Avatar Fallback

Re: ELMIA Wood 2017

Blivande snickare  
#458961 Tack för de fina orden hlb, det var riktigt kul att ses och språka lite! :grin:
Åldern är bara en siffra, inget hinder för gemenskap :-BD

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#458979 Kan bara hålla med hlb om blivande snickaren. Här ser han rätt nöjd ut när han fick prova wnkelsågen

Avatar Fallback

Re: ELMIA Wood 2017

Flax12  
#458981 Är bara att stämma in i kören. Väldigt trevligt att följa forumet med rapporter om hur man får ut det mesta och bästa ur besöket på Elmia. Har ju varit en utmaning i år med väder och trafik. Trevliga och intressanta möten i Sfo's monter. Bra jobbat!

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#458983 Jag vill tacka Fredrik och Torbjörn som än en gång har gjort det möjligt att jag och Peter fått några underbara dagar bland gamla och nya vänner. Helt otroligt vad många man pratat med från hela världen.
Lite sorgligt när montern var tom men jag hoppas vi ses om två år igen 🙏

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

ananders  
#458998 Kan bara hålla med om Snickaren, en synnerligen trevlig och vis ung man som också visade sig vara den enda vikingar på campingen då han hela kvällen hade shorts på sig.

@hlb Jag var en sväng bortom till drönarna och det var riktigt kul och intressant att se vad de klarade av.

Det var trevligt att lyssna till många intressanta och roliga diskussioner i montern och till sist ett tack till Fredriks och Torbjörns arbete med forumet som gör dessa sammankomster möjliga.

Avatar Fallback

Re: ELMIA Wood 2017

Fredrik N  
#458999 Kan bara hålla med. Att få komma till Skogsforums monter var en glädje i all bedrövelse med långa köer och sent inträde.

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

johan eriksson  
#459001 Jepp, var en trevlig dag. Var uppe en sväng med sambon och goda vänner. Trevligt att få ett ansikte på lite fler forummedlemar, Ninking, Blivande snickare, Sundelius, Robert Berg och säkert fler jag glömt. Jens, totte, Åke och Peter känner jag sedan tidigare. Erre missade jag tyvärr liksom Torbjörn och Fredrik. Förmodligen ännu fler jag missade, men vi får ta igen det vid ett annat tillfälle :-bd

Avatar Fallback

Re: ELMIA Wood 2017

Blivande snickare  
#459005 Ni är för härliga! :grin: :grin: :grin:
Träffade så många personer idag, både mer och mindre aktiva på forumet och inte en sur min! Samtliga lika glada och härliga människor som på forumet. Jag är imponerad, saknar er fan redan! :-BD \M/

Hade tillsammans med bl.a Åke och Peter en riktigt trevlig diskussion om sågar, därav den glada minen på bilden längre upp. I dylikt sällskap kan man inte annat än le av lycka! :grin:

Flera långa diskussioner om allt möjligt förlöpte i montern utan att totte behövde dra fram baseballträ :D :wink:

Gallringsdagarna nästa!

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

johan eriksson  
#459006 Kan tyvärr bara konstatera att jag även missade SHR med. :((

Användarvisningsbild

Re: ELMIA Wood 2017

Smålandshuggarn  
#459021 Efter fyra dars knatande e man lite öm i fötterna o kroppen, så idag blir inte mkt gjort. Men de va de värt! Har nog vart inne i varenda monter, men mesta tiden spenderades på stora slingan (där bla chefens 2 nya skotare stod), o självklart var jag en hel del i den gröna montern där jag testade kranspetsstyrning på 1270:n. Tog även mod till mig o körde lastbilskran för första gången i Hiabs Hivison bil! Den Norcaren som nån hade bemödat sig att frakta dit har min hyresvärd ägt o haft här på gården :grin:

Tack alla för en trevlig stund i montern me gött sällskap o gofika! Ni gör ett kanonjobb!! Missade gallringsdagarna förra året, men hoppas jag kan besöka det i år \:d/

Själv var jag i god tid varje morgon så upplevde inte trafik kaoset , men förstår frustrationen hos dom som fastnade i köer o fick vända!
Ska bli lite intressant att se om all kritik mot Elmias upplägg o parkering mm leder till några förändringar te nästa Elmia Wood.! Ny plats kanske.. :?:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).