Skogsmässor

Lumberjack Frisbee i Skogsforums monter

6 inlägg 5403 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Lumberjack Frisbee i Skogsforums monter

Fredrik Reuter  
#458371 Lumberjack Frisbee startade som en galen idé. Det slutade med att vi fick tillverkat en anordning och den åkte med på Elmia. Sedan har vi marknadsfört den uruselt och ska sanningen fram så trodde vi nog inte värst mycket på jippot - det kommer nog inte funka.

Men med hjälp av busholle, vardon, tåndemåla, tosca, kärrabol och peter så fick vi ändå igång Lumberjack Frisbee efter regnet.

Och som det funkade!

Rekordet dag 1 blev nästan 40 meter! Banan tog liksom slut!
Islands enda(!) skördarförare innehar rekordet just nu.

Vi kommer efter förmåga att köra vidare med detta under resterande tre dagar.

Längst efter fyra dagar vinner en komplett huggarutrustning från Husqvarna (550 XPG TrioBrake, Technical Extreme osv).





   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Lumberjack Frisbee i Skogsforums monter

Torbjörn Johnsen  
#458400 Ja, det här blev riktigt poppis! Den trimmade 346:an kommer att gå het i morgon :d

Avatar Fallback

Re: Lumberjack Frisbee i Skogsforums monter

Hema  
#458411 Det var inget dåligt pris, som så mycket annat missade man det med (vinstchansen). Nästan så man hoppas islänningen vinner, skulle va något det. :)

Avatar Fallback

Re: Lumberjack Frisbee i Skogsforums monter

Blivande snickare  
#458474
Hema skrev:Det var inget dåligt pris, som så mycket annat missade man det med (vinstchansen). Nästan så man hoppas islänningen vinner, skulle va något det. :)

Blir väl som på vikingatiden då, en kal ö =))

Användarvisningsbild

Re: Lumberjack Frisbee i Skogsforums monter

Fredrik Reuter  
#459285 Här kommer en video till från frisbeetävlingen.
Mer information om vinnare mm kommer senare.


   TS
Användarvisningsbild

Re: Lumberjack Frisbee i Skogsforums monter

johan eriksson  
#459383 Såg den lite i drift på lördagen, måste säga att jag gillade idén. Fredrik, skulle du kunna tänka dig att ta några bilder på konstruktionen? Skulle vara kul med en egen till lite 5-kamp vid festliga tillfällen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).