Bioenergi

Traktordriven vedklyv

6 inlägg 14806 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Traktordriven vedklyv

kalabe  
#458037 Här är en bild som ni kan njuta av. Har uppdaterat min Japa med ett hydrauliskt lyftbord. När man är över 75 klarar man inte att lyfta 1 m:s klabbar upp på klyvrännan. Lyftbordet fungerar perfekt. Det kostade en aning innan det var kopplat med hydrauliken, men man får inget gratis numera. Nu är det bara att hitta köpare till veden. Lyftbordet tillverkas i närområdet. Tyvärr har inte Japa lyftbord ännu i produktion, men detta är helt perfekt.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Traktordriven vedklyv

Granstorp  
#458055 Snyggt!

Avatar Fallback

Re: Traktordriven vedklyv

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#695887 Tar opp igjen denne tråden her. Vår gammle dalen 1254 vedmakin begynner og bli utsleten så treng snart ein kløyvar. Ettersom det berre er til husbehov så treng me ikkje vedmaskin. Ein del halvgrove/ grove dimensjonar av Ask,alm og eik så må vera noko solid. Har lurt litt på denne her https://www.igland-as.com/ved/igland-ws-90/ nokon som har prøvd eller har andre forslag? Har 2 traktorar ein NH 4050 samt ein mf 135.

Avatar Fallback

Re: Traktordriven vedklyv

nilsszzon  
#695902 köp en begagnad faxes och sätt på din mf 135 fungerar finfint! , hade gärna sålt min om den funnits kvar men ngn annan hann före... de sket dock i att betala men slog inte sönder hela maskinhallen som tur var..

försök hitta en med ett "uppsamlingsbord så allt inte trillar ner direkt efter klyvningen

Avatar Fallback

Re: Traktordriven vedklyv

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#695910 Lånte ein sånn i jula som var til 135 en den fungerte heilt greit, https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html ... =182442981 men trur kanskje far og bror min vil ha kløyvar til NH traktoren. Eg er fornøgd med og kløyvar med MF 135 og Sjur kløyvar ( den som er på Finn heiter Sjur)

Avatar Fallback

Re: Traktordriven vedklyv

nilsszzon  
#695911 ja 135an är kanon, billig som tusan i förbrukning och enkel traktor

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).