Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Flowlink, ny svängdämpare från Vallius Forestry

2 inlägg 12001 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Flowlink, ny svängdämpare från Vallius Forestry

Torbjörn Johnsen  
#455580 Finska Vallius Forestry som tidigare presenterat röjskruven Cutlink (mer info i tråden Vallius Cutlink - nytt röjaggregat från Finland) presenterar nu en svängdämpare för både skotare och skördare: Flowlink.

Flowlink kan enligt tillverkaren användas med automatisk funktion men den går också att styra manuellt. Så här beskriver Vallius Forestry på sin sajt:

FLOWLINK usage:

Brake is on only when grapple is open

With harvesting head it brakes when cutting wood or rolling and cutting the logs

Instead of automated use, also a button can be applied to use the brake when wanted to

Hydraulic system allows also programming connection to computer control interface


Här finns en video om Flowlink:


Och länk till Vallius Forestrys sajt:
https://valliusforestry.com/en/flowlink-en

Tyvärr kan jag inte hitta Vallius Forestry i mässkatalogen för Elmia Wood men de kanske finns med som medutställare hos någon annan?



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Flowlink, ny svängdämpare från Vallius Forestry

huhtakl  
#456371 Hej!

Vi är i Elmia med Farmi Forest så därifrån kan ni hitta oss och våra produkter! Vänligt kom och träffa oss!

Mvh, Klaus Huhtala / Vallius Forestry Ltd

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).