Motorsåg och handhållet

Triboron 2T olja

5 inlägg 8645 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Triboron 2T olja

henkperz  
#170318 Tja,
tog och köpte mig 2 flaskor triboron olja i veckan. Kostade 200kr för en halvliter :surp:

Men vill bara säga, att det var värt vartenda öre. Min 242xpg hade lite strul med förgasaren och dett gick till sig med denna olja, sågen ryker heller ingenting och man behöver bara blanda 50% av rekomenderad blandning, dvs 1% olja :lol:

Jag uppmanar flera att köpa denna olja, sågen går bättre och oljan innehåller grundämnet BOR vilket smörjer otroligt bra och lägger sig på cylinderväggen och bildar en stark hinna för att minimera slitage... Kommer att köra denna olja i min nya HVA 346XPG NE också :lol:



Ett litet klipp om triboron...



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Triboron 2T olja

Fredrik Reuter  
#454314 Hej,
Hur står sig Triboron 2017, fem år senare. Är det någon som använder denna tillsats?

Avatar Fallback

Re: Triboron 2T olja

Brumsten  
#454336 Vår tids Motaloytablett, den funkade inte heller.
Sen kom Slick 60, samma sak och funktion.
Idag är Triboron frälsaren, fan trot!

Ha de.

Avatar Fallback

Re: Triboron 2T olja

Elfving  
#454375 Har aldrig använt det. Tror säkert att det fungerar och håller vad det lovar, men det finns ingen ekonomi i att ersätta en konventionell tvåtaksolja med det där. Dessutom använder huvuddelen av de motorsågar som brukas idag alkylat som är väldigt lätt att köpa färdigblandad och därför uteblir behovet av det där helt.
Vill minnas att de endera blev uppköpta eller via någon annan affär slutade att marknadsföra produkten. Det har ju varit fem tysta år från dem. Verkar som de fåtal webbutiker som fortfarande säljer varan har den kvar sedan tidigare och vill sälja slut, speciellt stor spridning har inte produkten idag.
Min uppfattning är inte att de upphörde att marknadsföra produkten på grund av att den inte höll måttet, utan snarare av andra skäl. Troligen svårsåld med det angivna priset och den osäkerhet som varan utstrålar innan man kommit fram till att det fungerar.

Användarvisningsbild

Re: Triboron 2T olja

dhaglund  
#762506 Nu har det gått fem år till sedan @Fredrik Reuter frågade om någon använder Triboron. Triboron finns ju fortfarande men man hör inget om det. Är det någon som kör med Triboron nu?

Själv köpte jag en flaska till utombordaren för ett tag sedan och blandade till 15l alkylat + Triboron för att slippa köra ut olja och ful-bensin i sjön. Det visade sig att utombordaren gick inte bra på alkylat. Däremot har jag kört igenom 20l 95-oktan med Triboron och det fungerar toppen än så länge. Ingen lukt eller rök! 👍 Mycket bättre än tidigare.

Men nu har jag ju 15l alkylat med Triboron som jag funderar på att köra i motorsågen i stället. Så det vore intressant att höra om någon annan använder detta.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).