Sågverk (mindre)

Bandsåg fundering igen....

54 inlägg 20502 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bandsåg fundering igen....

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#449007 Jag har handlat allt från dem men jag hoppas på en snar generationsväxling för Wood Mizer
är störst av en anledning och är värda en ÅF i klass med Logosol som ju har imponerat på mig.

Woodmizer sågverk
Användarvisningsbild

Re: Bandsåg fundering igen....

Skogsnutte  
#449584 Nu är sågen beställd! Å.... Näääääää... Det blev ingen woodmizer lt15 även om den låg bäst till... Men för att kunna köpa... Så måste någon vilja sälja.... Nått mekwood tydligen inte var särskilt intresserad av att göra, har väntat i 2 veckor på att få en offert... Prata ett antal gånger per telefon, men inget...

Så då fick logosol lev en hd36 istället få se hur den går...
Observera att jag pratade med dom middagstid på torsdag... Innan kl 16 hade jag en offert och på fredagen så var beställningen klar, skickas på måndag och väntas komma hem till tisdagen... Så då är påsken räddad :-P sen om ja gjorde rätt som valde att ta ett norwood istället återstår att se... Servicen från logosol är då på topp!

   TS
Avatar Fallback

Re: Bandsåg fundering igen....

Flax12  
#449602
Skogsnutte skrev:Nu är sågen beställd! Å.... Näääääää... Det blev ingen woodmizer lt15 även om den låg bäst till... Men för att kunna köpa... Så måste någon vilja sälja.... Nått mekwood tydligen inte var särskilt intresserad av att göra, har väntat i 2 veckor på att få en offert... Prata ett antal gånger per telefon, men inget...

Så då fick logosol lev en hd36 istället få se hur den går...
Observera att jag pratade med dom middagstid på torsdag... Innan kl 16 hade jag en offert och på fredagen så var beställningen klar, skickas på måndag och väntas komma hem till tisdagen... Så då är påsken räddad :-P sen om ja gjorde rätt som valde att ta ett norwood istället återstår att se... Servicen från logosol är då på topp!

Bara att gratulera! Sen kan man ju undra vad problemet är med Mekwood.

Användarvisningsbild

Re: Bandsåg fundering igen....

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#450217 Jag blir oroad över WoodMizers framtid i Sverige om det ska fortsätta såhär, produkten är högintressant
men det hjälps ju inte om kunderna inte får köpa.

Användarvisningsbild

Re: Bandsåg fundering igen....

Skogsnutte  
#450242
Slurfi skrev:Jag blir oroad över WoodMizers framtid i Sverige om det ska fortsätta såhär, produkten är högintressant
men det hjälps ju inte om kunderna inte får köpa.

Jag kan ju upplysa att han fortfarande inte hört av sig med någon offert....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bandsåg fundering igen....

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#450248 Hoppas det finns nån naturlig förklaring och att det löser sig snabbt, annars minskar ju Wood Mizer sin försäljning.

Avatar Fallback

Re: Bandsåg fundering igen....

olofjonas  
#451498 Jag har väntat på en förlängning till lt10 i 6 veckor.

Användarvisningsbild

Re: Bandsåg fundering igen....

NZ  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#451502 Tror det beror på när lastbilen är full som leveranser sker.

Användarvisningsbild

Re: Bandsåg fundering igen....

Skogsnutte  
#451591 Idag har jag äntligen provat att såga en klen björkstock ja snodde ur mor och fars vedhög...Monteringen har tagit allt för lång tid enligt mig, Imorgon ska den köras till det stället där den skall ställas upp på riktigt... Ja har gjort en egen axel och drag för att kunna flytta sågverket, det skall ställas upp permanent men jag har monterat det i mina föräldrars garage i lugn och ro å drar det efter bilen till tänkt plats.
IMG_20170420_202743_420.jpg

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).