Socialt (mer om oss)

Trött på att all skit ska hända mig!

95 inlägg 21860 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Seb macahan  
#439743 Du fick inte all skit, jag fick lite också.
Innan semestern konstaterades att 3 av 5 firmabilar behövde bytas. Alla gubbar var med o önskade och var delaktiga. Under semestern lånades traktor bigab och ställning ut till en av snickarna. Efter semestern meddelar samma kille att han säger upp sig, dagen efter han lämnat tillbaka ställning och maskin. Veckan efter kommer 1:a firmabilen. Veckan efter det rasar bromsarna på traktorn. Kostar totalt 56000 o laga. Nån vecka efter det konstateras att en kund faktura inte betalats på 540000. Efter mycket strul betalar kunden in utom 130' som de anser att de inte ska betala pga missförstånd med en putsfasad. Samtidigt dyker firmabil nr 2 upp. Nu började livet kännas lite tungt. Någon vecka efter detta så ska ett hus slutfaktureras åt en husleverantör. Pga fruktansvärt dålig organisation och underlag och att man är för snäll och inte vill att slutkund ska bli lidande gick vi 135' back på det huset. Men nu kan det väl inte bli värre? November var ganska lungt bortsett från att firmabil nr 3 dyker upp då, samt att en bilsläp brast med en 650kg padda på och fick lyftas bort med kranbil. Och en klyvsåg för 10' brann upp. I skogen gick allt åt fanders två vältningar och i princip nån fadäs varenda helg utom 1. Pressat hydraulslang för 4-5 tusen plus 1 hydraulkolv som kröktes. Men nu måste ju oturen vända? Nej i december säger snickare nr 2 upp sig.
Pga av förseningar håller en annan kund inne 75'.
Runt Jul var jag rätt less på det mesta......
Jag skulle ju anställt 2 i höst inte bli av med 2.
Nu har jag ersatt snickare nr 1 med en ny duktig men jag har fortfarande en split ny bil utan snickare. Men 2017 blir bättre hoppas jag. Jag är förvisso frisk men "väggen" började kännas nära. Men jag har gett mig fan på o vända detta till något bra i slutändan. Vi får se hur det går men det börjar kännas bra nu. Inget so. Har gått sönder på flera dagar nu.......
Hoppas du piggnar till snart!

Elmia
Avatar Fallback

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#439747 Hu, det där låter stressig, Seb. Kanske låta skogen vila ett år? Den står (oftast) kvar.

Avatar Fallback

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

jannee  
#439752 Hur gammal är herr Tåndemåla, detta med blodproppar är väl ganska ovanligt innan man blivit 55. :?:
Låter inte alls bra, gäller m.a.o. att jobba med foten

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#439755
jannee skrev:Hur gammal är herr Tåndemåla, detta med blodproppar är väl ganska ovanligt innan man blivit 55. :?:
Låter inte alls bra, gäller m.a.o. att jobba med foten

Jag blir 41 i maj. Jobbat som huggare i 15 år var av tre år blandat med plugg! Resten som tjänsteman. Blodproppen Uppstod pga våldet mot knäet där blodet gick ner i underbenet. Äldre får oftast propparna ovanför knäna sa de på sjukhuset vet inte om det stämmer. Jag börjar med rehab så fort benen bär men jag kan inte stå på foten än då den är så svullen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#439757
Seb macahan skrev:Du fick inte all skit, jag fick lite också.
Innan semestern konstaterades att 3 av 5 firmabilar behövde bytas. Alla gubbar var med o önskade och var delaktiga. Under semestern lånades traktor bigab och ställning ut till en av snickarna. Efter semestern meddelar samma kille att han säger upp sig, dagen efter han lämnat tillbaka ställning och maskin. Veckan efter kommer 1:a firmabilen. Veckan efter det rasar bromsarna på traktorn. Kostar totalt 56000 o laga. Nån vecka efter det konstateras att en kund faktura inte betalats på 540000. Efter mycket strul betalar kunden in utom 130' som de anser att de inte ska betala pga missförstånd med en putsfasad. Samtidigt dyker firmabil nr 2 upp. Nu började livet kännas lite tungt. Någon vecka efter detta så ska ett hus slutfaktureras åt en husleverantör. Pga fruktansvärt dålig organisation och underlag och att man är för snäll och inte vill att slutkund ska bli lidande gick vi 135' back på det huset. Men nu kan det väl inte bli värre? November var ganska lungt bortsett från att firmabil nr 3 dyker upp då, samt att en bilsläp brast med en 650kg padda på och fick lyftas bort med kranbil. Och en klyvsåg för 10' brann upp. I skogen gick allt åt fanders två vältningar och i princip nån fadäs varenda helg utom 1. Pressat hydraulslang för 4-5 tusen plus 1 hydraulkolv som kröktes. Men nu måste ju oturen vända? Nej i december säger snickare nr 2 upp sig.
Pga av förseningar håller en annan kund inne 75'.
Runt Jul var jag rätt less på det mesta......
Jag skulle ju anställt 2 i höst inte bli av med 2.
Nu har jag ersatt snickare nr 1 med en ny duktig men jag har fortfarande en split ny bil utan snickare. Men 2017 blir bättre hoppas jag. Jag är förvisso frisk men "väggen" började kännas nära. Men jag har gett mig fan på o vända detta till något bra i slutändan. Vi får se hur det går men det börjar kännas bra nu. Inget so. Har gått sönder på flera dagar nu.......
Hoppas du piggnar till snart!

Det låter som vi kunnat dela lite ut lite av våra problem till några andra. Lite mycket att behöva dra hela lasset själv.
Men dikesrensingen du gjorde förra året blev för braskat bra. Har du kollat nu när vattnet återvänt?

   TS
Avatar Fallback

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

isteskog  
#439765 Sköt om er pöjkar!

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Seb macahan  
#439766 Roligt att du kommer ihåg den. Det var väl den som fick stå offer för mitt vrede och aggression :lol:
Skämt åsido, det blev faktiskt riktigt bra, jag har både huggt och skotat i denna avdelning och det är riktigt fint överallt. Hade jag gjort denna dikning några år tidigare hade det nog sparat mig ett antal vindfällen. Men man får vara glad att den är gjord nu överhuvudtaget. Nivån i diket har jag nog sänkt med 30-40cm och hela avdelningen upplevs som den gynnats av detta. Jag ska ta lite bilder nu när det är nygallrat och nydikat/rensat. Har bara lite björkmassa som ska skotas ut också.
Faktum är att jag iom denna dikesrensning överväger att gå på fler diken med spade o grep till sommaren. Bra träning, man får det som man vill ha det, man behöver inte röja väg för grävaren (vilket ibland kan vara lika jobbigt som grävningen). Givetvis ska man manuell rensa på valda sträckor och köra maskin på andra. Men man ska inte förglömma vad lite "jävla anamma" kan göra med en människa :wink:
Om inte annat så får man lite annat i huvudet för en stund.

Avatar Fallback

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

axwell  
#439769
Tåndemåla skrev:Tack för uppmuntran!
Upplega är planläggaren värsta fiende. Här är underbart planläggareväder. Det gör saken ännu tråkigare. En halvmeter med snö så hade allt varit mycket lättare. :grin:


Hav tröst, inatt kommer det blötsnö som ger upplega och pilbågsformde lövträd.
:|

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#439774 Axwell! Det blir bra då ska jag sitta inne och tänka på mina kollegor. :D

   TS
Avatar Fallback

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#439804 Känner igen mig,ibland så känns det som att allt går emot en men håll ut efter regn så kommer solsken.

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Seb macahan  
#441735 Hur går det för dig @Tåndemåla. Har livet börjat ljusna något eller? Jag fattar att du inte är uppe o skuttar o funderar över vilken linedance-kurs du ska välja som kvällskurs men är du fortfarande sängliggande?
Tänkte på dig i helgen då jag blev trött o åkte hem från röjskogen vid 14 tiden. Då blev jag orolig. Jag brukar inte kunna sluta och håller på till det är mörkt. Men det var bara en lunga som det gjorde lite ont i, i samband med nån förkylning som inte brutit ut....Så nu är jag pigg igen, tror jag vann fighten mot förkylningen. Brukar funka att hota med arbete, då skärper liksom den till sig lite o motar bort elaka baciller. Hjälper nog föga med samma hot mot ett trasigt knä. Hoppas du bättrar dig!

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#441778
Seb macahan skrev:Hur går det för dig @Tåndemåla. Har livet börjat ljusna något eller? Jag fattar att du inte är uppe o skuttar o funderar över vilken linedance-kurs du ska välja som kvällskurs men är du fortfarande sängliggande?
Tänkte på dig i helgen då jag blev trött o åkte hem från röjskogen vid 14 tiden. Då blev jag orolig. Jag brukar inte kunna sluta och håller på till det är mörkt. Men det var bara en lunga som det gjorde lite ont i, i samband med nån förkylning som inte brutit ut....Så nu är jag pigg igen, tror jag vann fighten mot förkylningen. Brukar funka att hota med arbete, då skärper liksom den till sig lite o motar bort elaka baciller. Hjälper nog föga med samma hot mot ett trasigt knä. Hoppas du bättrar dig!

Tack för omtanken!
Det är varannan dag som gäller här en dag uppe och en i sängen. Har man varit uppe och sprungit är benet svullet och ömt dagen efter. Idag är det sängläge efter en heldag på språng igår. Vet inte varför det är så jävla ömt idag men det är svårt att finna läge i sängen för benet utan man ska skrika rätt ut.
Knäet blir bättre och ska på rehab nästa vecka.
Jag brukar också hota med jobb om kroppen jävlas men nu ligger jag i underläge.
Ha det bra och ta det lugnt där ute.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Peteflamingstar  
#441796 Sitter vid datorn och skriver ut kartor, tänkte ge mig ut imorse men ett ymnigt snöande sänkte motivationen... Måndag och tisdag har det regnat istället, är det vad som kallas omväxling?! :sad: Krya på dig!

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#441802
Peteflamingstar skrev:Sitter vid datorn och skriver ut kartor, tänkte ge mig ut imorse men ett ymnigt snöande sänkte motivationen... Måndag och tisdag har det regnat istället, är det vad som kallas omväxling?! :sad: Krya på dig!

Jag är heller inte ute i dåligt väder och gör planer. De blir inte lika bra som om man är torr och på bra humör. Har de!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

svampbob  
#441827
Seb macahan skrev:Du fick inte all skit, jag fick lite också.
Innan semestern konstaterades att 3 av 5 firmabilar behövde bytas. Alla gubbar var med o önskade och var delaktiga. Under semestern lånades traktor bigab och ställning ut till en av snickarna. Efter semestern meddelar samma kille att han säger upp sig, dagen efter han lämnat tillbaka ställning och maskin. Veckan efter kommer 1:a firmabilen. Veckan efter det rasar bromsarna på traktorn. Kostar totalt 56000 o laga. Nån vecka efter det konstateras att en kund faktura inte betalats på 540000. Efter mycket strul betalar kunden in utom 130' som de anser att de inte ska betala pga missförstånd med en putsfasad. Samtidigt dyker firmabil nr 2 upp. Nu började livet kännas lite tungt. Någon vecka efter detta så ska ett hus slutfaktureras åt en husleverantör. Pga fruktansvärt dålig organisation och underlag och att man är för snäll och inte vill att slutkund ska bli lidande gick vi 135' back på det huset. Men nu kan det väl inte bli värre? November var ganska lungt bortsett från att firmabil nr 3 dyker upp då, samt att en bilsläp brast med en 650kg padda på och fick lyftas bort med kranbil. Och en klyvsåg för 10' brann upp. I skogen gick allt åt fanders två vältningar och i princip nån fadäs varenda helg utom 1. Pressat hydraulslang för 4-5 tusen plus 1 hydraulkolv som kröktes. Men nu måste ju oturen vända? Nej i december säger snickare nr 2 upp sig.
Pga av förseningar håller en annan kund inne 75'.
Runt Jul var jag rätt less på det mesta......
Jag skulle ju anställt 2 i höst inte bli av med 2.
Nu har jag ersatt snickare nr 1 med en ny duktig men jag har fortfarande en split ny bil utan snickare. Men 2017 blir bättre hoppas jag. Jag är förvisso frisk men "väggen" började kännas nära. Men jag har gett mig fan på o vända detta till något bra i slutändan. Vi får se hur det går men det börjar kännas bra nu. Inget so. Har gått sönder på flera dagar nu.......
Hoppas du piggnar till snart!


Att du förlorar pengar då du gör affärer med en privatperson (konsument köplagen) kan jag förstå men mot en husleverantör förstår jag inte och slutkunden där hade du väl inget kontrakt med?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).