Uppvärmning

Jordvärme

6 inlägg 3773 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Jordvärme

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41475 Har bytt panna från ved/pellets till jordvärme. Min kusin är sätter in jordvärmepumpar, därav ett bra pris :D :lol: .
Funkar jäkligt bra,slipper bry sig om ved.

Men ett tag nu har jag hjälpt en grävare med att gå i diket. & vädret har ju inte varit så kul. Så när man kommit hem på kvällen så har man hängt in de blöta kläderna i det varma pannrummet. Eller rättare sagt det är inte så varmt längre iomed att man inte eldar :? Blev till o införskaffa sig ett torkskåp istället.
Tänk vad lite vedeldning kan göra :roll:



   TS
Avatar Fallback

Re: Jordvärme

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44151 Inget ont om jordvärme,men det är många som kan elda med förnyelsebar energi som går över till dylikt.Rimmar illa med statens krav på envar att spara på el.Din egen erfarenhet är ju en elslukare till.

Avatar Fallback

Re: Jordvärme

matz  
#44161 har en ctc eco-part 13 Kw jordvärme med 2x400 mtr slang sedan 6 år..håller nu på och sätter in en ny modern vedpanna med 3 acctankar

Användarvisningsbild

Re: Jordvärme

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44201 Ved är nåt för de som tycker att det är kul.

Att hålla på med nåt som man inte gillar funkar ej i längden. Det ska vara roligt annars blir det inte gjort eller en massa tjafs.

Avatar Fallback

Re: Jordvärme

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44222 Vi får alla en etta med jordvärme vad tiden lider.

Användarvisningsbild

Re: Jordvärme

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44225 :lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).