Skördare

Försäljningsepedimi??

9 inlägg 3476 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Försäljningsepedimi??

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44040 Kollade just på blocket o tyckte det var ovanligt många maskiner som kommit upp till försäljning idag. Räknade o det var 67st Skördare o skotare bara nu på förmiddan :surp: . Är det månne många som drabbats av produktionsstopp nu över jul o bestämt sig för att lägga av eller?

Magnus M



   TS
Användarvisningsbild

Re: Försäljningsepedimi??

NZ  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44041 Såg det ja med men nästan allihop var ju från John Deere så dom gör väl en drive på allt beg dom har inne antar jag.

Användarvisningsbild

Re: Försäljningsepedimi??

NZ  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44042 Ska man köpa beggad maskin ska man absolut göra ett renköp om man kan. Dom skickar väl maskinerna till inbytespris skulle jag tro

Avatar Fallback

Re: Försäljningsepedimi??

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44046 Det är väl inget märkligt med detta, Blocket och Deere har gjort en affär som innebär att Deere lägger upp sinas begagnade maskiner på blocket, så som även Gremo och Ecolog gjort ett tag. Det är ju inga nya begnagnade maskiner på marknaden. Bara det att Deere inte använt Blocket som kanal tidigare...

Användarvisningsbild

Re: Försäljningsepedimi??

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44115 Lär ju vara lite bekymmersamt att bli av med alla 1470 de lagt ut i dessa tider....

Användarvisningsbild

Re: Försäljningsepedimi??

NZ  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44117 Det är nog inte bara den modellen som är svår, beg marknaden är ju inte glödhet direkt

Avatar Fallback

Re: Försäljningsepedimi??

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44141 Ryssarna har ju bara köpt nya maskiner sista halvåret,nu står väl det mesta still,få se om dom beg. börjar duga åt ryssen nu igen när det så småningom kommer igång
Annars blir nog dom större maskinerna osålda och på sikt så drabbar det andrahandsvärdet på inbytesmaskinerna
1070-klassen lär nog gå att hitta lämpliga hem åt i norden bara priset är rätt :grin:

Användarvisningsbild

Re: Försäljningsepedimi??

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44142 Enligt en instruktör ja pratade med så var det lite fart på de mindre maskinerna medans de stora var rena öken. Till och med flera som ville byta in sina slutavverkare mot mindre gallringsmaskiner. Men de kunde ju inte byta in hur många sådana som helst heller.

Avatar Fallback

Re: Försäljningsepedimi??

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44153 Detta är ju inget nytt, om ett tag framöver så är det tvärt om igen, marknaden styr och den är även stor, JD handlar ju över hela europa.

Dock har jag en känsla av kunderna som köper en begagnad 1470D med 15 000 timmar på mätaren är de som har minst att göra idag, medan de med fräschare maskiner har fullt upp.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).